گروه اجتماعی: دستگاه‌های اجرایی گوناگون آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد رحلت ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی اعلام کردند.

مرقد

فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از قرارگاه روح‌الله و تشریح اقدامات پلیس در پوشش مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در راستای برقراری امنیت و تمهیدات ترافیکی این مراسم با هماهنگی‌های لازم با تمامی دستگاه‌های امنیتی و خدماتی انجام شده است، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، 2میلیون نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه تاکنون 30هزار دستگاه اتوبوس از پلیس راهنمایی و رانندگی کد و راهنما برای ورود به پارکینگ دریافت کرده‌اند، گفت: تمامی امکانات خدماتی، پذیرایی، ترافیکی، امنیتی و... برای پوشش هر چه بهتر این مراسم درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه 30هزار نیروی ناجا در اطراف حرم و مراسم مستقر خواهند شد، گفت: این افراد تا شعاع 15کیلومتری حرم به‌صورت گشت‌های مخفی و آشکار سازماندهی شده‌اند.فرمانده ناجا با بیان اینکه 6600واحد گشت خودرو و پیاده وظیفه پوشش مراسم ارتحال امام را برعهده دارند، گفت: اگر گروهی بخواهند از ظرفیت حرم، برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهند، پلیس ممانعت می‌کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور نیز خبر داد که تدابیر ویژه ترافیکی مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از امروز (دوشنبه 13خرداد92) اعمال می‌شود.سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به افزایش ترددها طی روزهای 13 تا 17 خرداد به ایسنا گفت: بر این اساس به‌منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور، در مدت یادشده محدودیت‌های ویژه‌ای برای تردد درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در سال‌جاری نسبت به سال گذشته حدود 20درصد افزایش داشته باشد، گفت: برابر اعلام قبلی، پلیس‌راه خودروهای جمعی زائران را در این مراسم اسکورت خواهد کرد. از سوی دیگر تمامی کاروان‌هایی که برای مراسم می‌آیند، باید از خودروهای عمومی مجوزدار استفاده کنند و برگ معاینه فنی داشته باشند. فرمانده پلیس راه کشور به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم اشاره کرد و گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12 امروز (دوشنبه 13خرداد) تا ساعت 24روز جمعه (17خرداد ماه) در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، قزوین - رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه‌-همدان و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار به محدودیت‌های تردد در محور چالوس اشاره کرد و با بیان اینکه تردد انواع وسایط‌نقلیه از ساعت 17 تا 24روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (15و 16 خرداد ماه) از میدان امیرکبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان به‌منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است، افزود: در عین حال تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 12 تا 24روز جمعه (17خرداد ماه) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت 15 تا 24 همین روز تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه انجام می‌شود. فرمانده پلیس‌راه کشور به محدودیت‌های تردد در محور فیروزکوه اشاره کرد و گفت: تردد تمامی تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 13 امروز (دوشنبه 13خرداد ماه) تا ساعت 6 روز چهارشنبه (15خرداد ماه) و از ساعت 6 تا 24روزهای چهارشنبه تا جمعه یعنی (15 تا 17خرداد ماه) از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تردد قابل‌توجهی در محور قم داشته باشیم به ایسنا گفت: بر این اساس تردد تمامی وسایط نقلیه سنگین باربری اعم از تریلی، کامیون و کامیونت به‌جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه 13خرداد ماه) تا ساعت 24روز چهارشنبه (15خرداد ماه) و همچنین از ساعت 14 تا 24 روز جمعه (17خرداد ماه) در محورهای قدیم، قم - تهران - سلفچگان و کاشان - قم و بالعکس ممنوع است و رانندگان این دسته از وسایط‌نقلیه باید از محور
سلفچگان - ساوه استفاده کنند. او گفت: رانندگان وسایط نقلیه‌ای که قصد سفر به فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) و یا تهران را دارند، می‌توانند از محور آزادراه تهران - ساوه و یا محور قدیم تهران - ساوه و نیز محور قدیم تهران - قم و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

مهماندار همچنین اعلام کرد که شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضعیت راه‌ها و امداد‌رسانی به هموطنان است.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز خبر داد: در حوزه امداد و درمان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با همکاری دانشگاه‌های تهران، تأمین اجتماعی، هلال احمر، ارتش، سپاه، شهرسالم، آمبولانس خصوصی و مترو به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

دکتر محمد تقی طالبیان به مهر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان امدادرسانی، تیم‌های امدادی اورژانس 115 در سراسر کشور از مبدأ کاروان‌ها را همراهی خواهند کرد و حدود 300دستگاه آمبولانس در محدوده حرم که شامل 5دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15دستگاه موتورلانس و 280دستگاه آمبولانس است، حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: با عنایت به تردد کاروان‌های حامل زائران، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی به‌صورت آماده باش بوده و در کنار جاده‌ها استقرار می‌یابند.همچنین مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در اطراف حرم‌ مطهر برای ارائه خدمات درمانی به زائران دارای آمادگی کامل هستند و درمانگاه سیار تأمین‌اجتماعی نیز به شرکت‌کنندگان در مراسم سالروز رحلت حضرت امام(ره) خدمات درمانی ارائه می‌کند.

کد خبر 217158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز