همشهری‌آنلاین: مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مشتاقان آن امام سفرکرده در سراسر کشور درحال برگزاری است

به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از استان‌ها، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با برگزاری مراسم سوگواری در غم از دست دادن مراد خویش به سوگ نشسته‌اند.

در این مراسم که در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی،‌ قم، فارس، خوزستان،‌ کرمانشاه، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، لرستان و اصفهان درحال برگزاری است، سخنرانان علاوه بر تشریح ابعاد گسترده شخصیت امام راحل، به بیان اندیشه‌های سیاسی و دینی این شخصیت بی نظیر انقلاب اسلامی می‌پردازند که الگویی برای حرکتهای اسلامی دیگر کشورهای مسلمان منطقه شده است.

برپایی مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد دیشب و امروز برای زائران و دلسوختگان بارگاه منور رضوی و حرم حضرت معصومه (س) درحال برگزاری است.

شرکت کنندگان در این مراسم که گروهی از آنها کاسبان هستند با تعطیل کردن بازار و کارهای روزانه و برپایی مراسم عزاداری، ‌سوگوار فقدان جانگداز آن رهبر فرزانه هستند و ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی ، با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضـرت آیت‌الله خامنه‌ای بیعت دوباره کردند.

در مراسم امروز حضور قشرهای مختلف مردم از جمله زنان ، نوجوانان و جوانان، اقلیتهای دینی و عشایر غیور چشمگیر است

کد خبر 172880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز