مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان گفت: گفتمان‌سازی بر اساس هویت حقیقی زن مسلمان اقدام بسیار مهمی است و برای دستیابی به این هدف علاوه بر انجام کارهای فرهنگی، نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

فرزانه سادات نیکوبرش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌های دیگری مانند نهادهای اقتصادی، اجتماعی و قانون‌گذار و حتی زنان باید در جهت گفتمان‌سازی هویت حقیقی زن مسلمان عمل کند، در صورتی که این دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند، می‌توانند این نگرش را در جامعه به خوبی تبیین کنند.

وی درباره وظایف دستگاه‌های فرهنگی نیز گفت: اگر زنی جایگاه حقیقی خود را بشناسد، تلاش می‌کند به گونه‌ای وقت خود را تقسیم کند که هم در اجتماع و هم در منزل بتواند تکالیف خود را به خوبی انجام دهد. علاوه بر آن رسانه‌های مختلف اعم از صدا و سیما، رسانه‌های فعال در عرصه مجازی و مطبوعات، مبلغان و استادان هم باید در این زمینه کار فرهنگی کنند بگونه‌ای که مانند یک پازل کار یکدیگر را تکمیل کنند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان درباره تاثیر نقش رسانه‌های تصویری در فرهنگ‌سازی، گفت: سیما و سینما می‌توانند با پخش فیلم در جهت تبیین یا تخریب فرهنگ‌سازی‌های انجام شده نقش موثری ایفا کنند، بنابراین رسانه‌ها نقش مهمی در عرصه فرهنگ‌سازی دارند.

نیکوبرش تاکید کرد: در زمینه تبیین جایگاه حقیقی هویت زن مسلمان لازم است دستگاه‌ها نقشه راهی را تدوین و بر اساس آن عمل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مقام معظم رهبری در نشست‌های قبلی مانند دیدار برگزار شده در روز زن در زمینه کرامت نگاه جایگاه حقیقی زن مطالبی را مطرح کردند که برای دستیابی به این هدف لازم است به هویت اصیلی که اسلام درباره جایگاه و کرامت زن بیان کرده، بازگردیم که زن باید جایگاه و وظایف خاص خودش را بشناسد و بتواند در کنار مرد زندگی خود را ادامه دهد و بر اساس وظایف و تکالیفی که اسلام قرار داده بتواند جایگاه خود را در جامعه به دست بیاورد.

کد خبر 216597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز