همشهری آنلاین: ایلنا: دبیر شورای نگهبان با اعلام اینکه اگر پلیس با بدحجابی برخورد نمی‌کرد، وضعیت حجاب بد‌تر می‌شد، گفت: علما و متدین‌ها برای برخورد با ناهنجاری‌ها از پلیس حمایت می‌کنند.

جنتی آیت‌الله

به گزارش ایلنا، آیت الله احمد جنتی در هجدهمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ارشد نیروی انتظامی، با تاکید بر اهمیت امنیت در کشور، گفت: برخورد با مفاسد اخلاقی و اجتماعی اقدام بسیار ارزنده نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی ماموران پلیس، خطاب به فرماندهان ارشد انتظامی کشور گفت: مردم نیز در دل قدردان این زحمات هستند بنابراین باید قدر خود را بدانید و تامین امنیت را تنها یک ماموریت ندانید بلکه باید به آن به عنوان خدمات شایسته برای مردم و نظام بنگرید و اگر کار را برای رضای خدا انجام دهید قطعا سختی کار برای شما آسان خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان افزود: کسانی که در جامعه ایجاد ناامنی و وحشت می‌کنند در واقع با خدا و پیغمبر خدا (ص) می‌جنگند و تلاش می‌کنند تا بر روی زمین فساد ایجاد کنند بنابراین جنگ با آنان جنگ با دشمنان خدا است.

آیت الله جنتی، همچنین تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی، به خصوص حجاب از اقدامات ارزنده نیروی انتظامی است. اگر همت و برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی نبود، قطعا وضعیت حجاب در کشور بد‌تر بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه مردم متدین، علما و مراجعه حامی و قدردان پلیس هستند، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید در حدودی که قانون به آن اجازه می‌دهد، کوتاه نیاید چرا که همه باید تسلیم قانون باشند. به‌‌ همان میزان که باید با اراذل و اوباش و سارقان مسلح با خشونت برخورد کنید باید با بدحجابان، برخورد ملایم داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تهذیب و تزکیه فرماندهان ارشد این نیرو تاکید کرد و گفت: شما در هرپست و مقام، بنده خدا هستید و مراقب برخورد با زیردستان خود نیز باشید.

آبت الله جنتی، بر نظارت بر ماموران ناجا و پالایش آنان تاکید کرد و افزود: کارکنان ناجا با امانت و صداقت کار می‌کنند اما اگر تنها اندکی از آنان تخلف کنند موجب بدبینی به پلیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ماموران راهنمایی و رانندگی با متخلفان با تندی برخورد می‌کردند، گفت: امروز با ارائه آموزش‌های لازم، شاهد برخورد مودبانه و ملایم پلیس با متخلفان رانندگی هستیم؛ رضایت مردم باید برای پلیس یک اصل باشد.

دبیر شورای نگهبان همچنین تامین امنیت انتخابات را یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی دانست.

آیت الله جنتی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در آن زمان خوب عمل کرد و در حد توان خود توانست، آن حادثه را مهار کند؛ اگر تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری نبود، قطعا دشمنان به خواسته‌های خود می‌رسیدند.

کد خبر 212788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز