همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه اجرای طرح پرنیا با پشتیبانی سه وازرت خانه کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم تحقیقات و فناوری به زودی آغاز می شود، گفت: با اجرای این طرح توزیع نشریات لباس دانشجویی و حمایت از پایان نامه های مرتبط با مد نیز پیگیری خواهد شد.

دکتر انسیه خزعلی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت طرح پرنیا گفت: در این رابطه، توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه الزهرا (س) و با بنیاد ملی مد ولباس اسلامی ایرانی امضا شد که با پشتیبانی وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح پرنیا آغاز می شود.

وی ادامه داد: قرار است نمایشگاه دائمی مد و لباس دانشگاه های کشور در دانشگاه الزهرا (س) راه اندازی شده و سپس طرح های دانشجویی در این رابطه از سراسر کشور جمع آوری شود، طرح‌هایی که انتخاب شوند به تولید انبوه خواهند رسید.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) افزود: تاکید اولیه بر لباس دانشجویی بوده و در مرحله بعد لباس مشاغل و کارمندی در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی درباره زمان اجرای طرح پرنیا گفت: قرار شد بعد از اجرای توافق نامه، کارهای اجرایی آغاز شود ولی چون اجرا برعهده دانشگاه الزهرا نیست نمی توان زمان اعلام کرد. امیدواریم از اوایل هفته جاری اجرای طرح آغاز شود.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه تحقق اهداف، ترویج و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ویژه بین دانشگاهیان، تشویق دانشجویان به استفاده از مدهای برآمده از الگوی اسلامی- ایرانی و متناسب با هویت دینی و ملی و عاری از هر گونه گرایش به فرهنگ بیگانه، فراهم آوردن زمینه مناسب برای عرضه و فروش پوشش و لباس های تولید شده توسط طراحان و تولید کنندگان ایرانی مد و لباس اسلامی- ایرانی در محیط های دانشگاهی و کمک به کارآفرینی را پیگیری می کند.

خزعلی تصریح کرد: راه اندازی اولین نمایشگاه دائمی مد و لباس دانشگاه های کشور در دانشگاه الزهرا (س) به منظور مرکزیت بخشیدن به فعالیت های فرهنگی، مطالعاتی و تبلیغی مد و لباس با بهره گیری از ظرفیت های سخت افزاری و فرهنگی است.

وی یادآورشد: انتشار و توزیع نشریه‌های تخصصی لباس دانشجویی، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک به منظور ارائه مدل‌های جدید، شناسایی نگرش دانشگاهیان به مدها و طرح‌های لباس‌ اسلامی‌ـ ایرانی و حمایت از پایان‌نامه‌ها، مقاله‌ها و کتاب‌های علمی و پژوهشی متناسب با مد، لباس و پوشش‌های اسلامی‌ـ ایرانی از دیگر موارد همکاری مشترک دانشگاه الزهرا(س) و بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی است.

کد خبر 212410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز