همشهری آنلاین: به گفته مدیر گروه زنان و خانواده دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم، برخی دانشگاه‌های کشور به زودی دارای نمایشگاه دائمی مد و لباس دانشجویی خواهند شد و تاکنون 14 دانشگاه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

فاطمه بلغانی، مدیر گروه زنان و خانواده دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با مهر، اضافه کرد: محلهایی به عنوان نمایشگاه دائمی برای نمایش ژورنالهای لباس دانشجویی هم اکنون در برخی دانشگاهها در نظر گرفته شده است.

وی به اسامی این دانشگاهها اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه هم اکنون در دانشگاههای الزهرا، تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، صنعتی شریف، هنر، تربیت مدرس، اصفهان، گیلان، مازندران، اهواز، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و پیام نور مراحل طراحی را می‌گذرانند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، پس از طراحی و آماده محلهای دائمی نمایشگاه در دانشگاهها، لباسهای دانشجویی در قالب ژورنال‌هایی به این مکانها منتقل می شوند و دانشجویان می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاهها نسبت به خرید لباس مورد نظر خود اقدام کنند.

بلغانی تاکید کرد که تهیه این لباسهای دانشجویی به هیچ عنوان اجبار و به معنای متحدالشکل کردن پوشش دانشجویان نیست علاوه بر این دانشجویان مخیر به انتخاب این لباسها و پوشیدنشان در دانشگاهها هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل داد و ستد نیست، به مهمترین هدف راه اندازی چنین نمایشگاههای اشاره کرد و گفت: این نمایشگاهها با هدف خرید و فروش کار نمی کنند، بلکه ارائه لباسهایی متناسب با الگوی اسلامی ایرانی با طراحی استادان و دانشجویان خلاق است.

به گفته بلغانی، در این نمایشگاهها فرمهای نظرسنجی نیز درباره طراحی لباسها در اختیار دانشجویان قرار گذاشته می‌شود.

کد خبر 189341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز