همشهری آنلاین: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: از آقای رئیس جمهور می خواهم به خرمشهر آمده و از خانه های فاقد سیستم خنک کننده در گرمای ۵۰ درجه و فقر و مظلومیت که از دیوارهای آنان فریاد می شود و مردمی که قادر به تأمین غذای مناسب نیستند و اگر این مردم نبودند، شما رئیس جمهور نبودید تا شعار عدالت را زیر سؤال ببرید، بازدید کنید تا شاید عرق شرمتان شما را بیدار کند تا به فریاد مردم مظلوم خرمشهر برسید.

عبدالله سامری

 عبدالله سامری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن قرائت چند بیت شعر عربی در توصیف مشکلات مردم خرمشهر تقدیم به ساحت رهبر معظم انقلاب گفت: سلام بر خرمشهر، سرزمینی به وسعت آسمان، سلام بر دست های پینه بسته و دل های شکسته، برخستگی های زنان و مردان خسته، سلام بر حلبچه و کارون دل شکسته، سلام بر مردمی که نفسشان ایران را روشن کرده اما خانه هایشان هم چنان خاموش است، سلام بر مردمی که رودخانه کارون از میان شهرشان می گذرد اما نه آب قابل شرب دارند و نه هوای قابل تنفس.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مرد خرمشهر و جزیره مینو در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مردم خرمشهر تعرفه آب شیرین می دهند و آب شور می نوشند، سلام بر مردم سرزمینی که به موزه جنگ مبدل شده و در سوم خرداد یاد می شود، سلام بر مردمی که گرد و غبار از یک طرف و بیکاری از طرف دیگر امانشان را بریده است.

سامری در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: می خواهم از مظلومیت مردمی صحبت کنم که تنها بیمارستانشان، با وجود تلاش پرسنل زحمت کش آن، براثر عدم وجود امکانات و کمبود پزشکان مجرب، به کشتارگاه مردم مبدل شده است.

وی خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: در کشورهایی که حتی اعتقادی به اسلام ندارند، برای حفظ جان حیواناتشان ارزش قایل هستند و چرا شما که ادعای صحابه امام زمان را دارید، فکری برای جان مردم نمی کنید؟

سامری همچنین تصریح کرد: چرا از مردمی که صدام بعثی در طول ۸ سال دفاع مقدس نتوانسته است تنها ورزشگاهشان را تخریب کند، اما مسئولان با دستورات بی تدبیرانه آن را نابود کرده و بعد از دروغ های متمادی هنوز هم کاری برای بهبود این ورزشگاه انجام نداده است، دفاع نمی کنید؟

سامری بت تشریح وضعیت مردم حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: مردانی که اسطوره بودند امروز با وجود مسافرکشی در اثر فقر چهره های فشرده دارند و شرمنده همسر و فرزندان خود هستند.

وی افزود: آیا به راستی فرزندان شما دولتی ها درد بیکاری و بی پولی را چشیده اند یا با رفاه کامل در حال ادامه تحصیل در داخل یا خارج کشور هستند؟

سامری ضمن تشکر از پرسنل نیروهای انتظامی تصریح کرد: پرسنل نیروی انتظامی که باید امنیت مردم خرمشهررا تأمین کنند، از جزئی ترین امکانات خودرو، دستگاه هایی کشف کننده و امکانات رفاهی برخوردار نیستند که نتیجه این مسئله سرقت های مکرر است.

وی افزود: جناب آقای احمدی مقدم! هشدار ناامنی خرمشهر را جدی بگیرید و امکانات و نیروی انتظامی را زیادتر کنید.

سامری همچنین گفت: تمامی این محرومیت ها در حالی است که ۵۱ درصد طلای سیاه در خوزستان تأمین می شود و لااقل برای امنیت مردم خرمشهر که هیچ، به خاطر استفاده بهتر از نفت در جهت رفاه و آسایشتان در تهران فکری کنید.

نماینده مردم خرمشهر و جزیره مینو در مجلس در ادامه انتقادات خود گفت: اخراج گاه و بیگاه جوانان بومی و تعطیلی شرکت ها و کارخانجاتی که از بی تدبیری مدیران فسیلی و انتصابی و تحمیلی در رنج بودند، حق مردم مظلوم این خطه را از بین برده و در شکم عده ای دیگر ریخته اند.

محرومیت مردم خرمشهر شعار عدالت رئیس جمهور را زیر سؤال می برد

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور نیز تصریح کرد: اگر این موارد را می دانستید که شعار همیشگی عدالتتان را زیر سؤال بردید و اگر نمی دانستید پس بدانید که در دولت به اصطلاح خدمتگزار و عدالت محورتان و دولتی که فقط شعار عدل علی و ادبیات مهدوی را دم می زنید، چه می گذرد.

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد! گفته بودید که فرماندار خرمشهر می شوید و اگر آب شیرین به این شهر نرسد وزیر را در لوله به جای آب می گذارید و آیا دیگر حالا زمان آن نرسیده است که با خارج کردن وزیر از لوله، علاوه بر اینکه مانع زنگ زدن لوله ها شدید، راه آب شیرین باز شده مردم مزه آب شیرین را بنوشند؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه نطق خود تصریح کرد: در قاموس ما ایرانیان مرد را از حرفش می شناسند و من شما را آقای احمدی نژاد در مقابل این قاموس قرار می دهم شاید به وعده هایتان عمل کنید.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب ضمن دعوت از رئیس جمهور برای بازدید از خرمشهر تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! دعوت می کنم خود به خرمشهر بیایید و فرستاده ای نفرستید تا ضمن زیارت و سیاحت چند روزه، چمدان هایشان را پر از سوعاتی کرده و حدیث مظلومیت خرمشهر را به شکل دیگر به گوشتان برسانند.

وی ادامه داد: دعوت می کنم از شما آقای رئیس جمهور تا از بالگرد پایین آمده و با ماشین های لوکس و آخرین سیستمتان در خرمشهر چرخی بزنید و از مناطق مختلف محروم خرمشهر از جمله مولوی، ام طلول، کوی آریا، کوی بهروز، مینیخ، شند، کارون، جدیده، مهرزی و مینودشت گذر کنید.

سامری همچنین تصریح کرد: از آقای رئیس جمهور می خواهم به خرمشهر آمده و از خانه های فاقد سیستم خنک کننده در گرمای ۵۰ درجه و فقر و مظلومیت که از دیوارهای آنان فریاد می شود و مردمی که قادر به تأمین غذای مناسب نیستند و اگر این مردم نبودند، شما رئیس جمهور نبودید تا شعار عدالت را زیر سؤال ببرید، بازدید کنید تا شاید عرق شرمتان شما را بیدار کند تا به فریاد مردم مظلوم خرمشهر برسید.

کد خبر 216560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز