همشهری آنلاین: رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه شیر خشک در شهر کرد گفت: عدالت این نیست که تنها عده قلیلی از فرصت‌ها و امکانات بهر‌ه‌مند شوند

احمدی نژاد

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در جمع مدیران استان چهارمحال و بختیاری و خانواده شهدا و ایثارگران در فرودگاه شهرکرد با بیان اینکه بر ای افتتاح 20 پروژه عمرانی و صنعتی در این استان بیش از یک هزار و 100 میلیاردتومان هزینه شده است، اظهارداشت: کلنگ آغاز عملیات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این استان زده شد.

وی افزود: این استان در بسیاری از عرصه‌ها از قبیل دامداری، کشاورزی‌، صنعت و .. جز استان‌های پیشگام در سطح کشور است.

احمدی نژاد با بیان اینکه چهار محال و بختیاری در قلب ایران با داشتن استعدادهای و پتانسیل‌های بالا، از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، بیان داشت: در این استان منابع طبیعی، معادن، جنگل‌ها، و از همه مهم‌تر نیروی انسانی با فرهنگی غنی وجود دارد که جزو ثروت‌های این استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره بر اینکه این استان بکر و یکدست است، اذعان داشت: مردمان این استان دارای ایمان ناب، اندیشه بلند، پایبندی به آرمان الهی و دارای فرهنگ غنی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح کارخانه شیر خشک بعد از 60 سال در کشور یکی از افتخارات این دولت است، بیان داشت: بعد از 60 سال وارد کننده بودن شیرخشک نوزادان، با افتتاح این کارخانه جز تولید کنندگان شیر خشک در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور سالیانه 9 میلیون تن شیر تولید می‌شود اما طی این سال‌ها کارخانه شیر خشک وجود نداشته است، بیان داشت: شیر خشک در دو نوع صنعتی و نوزدان مصرف دارد.

رئیس دولت با اشاره به اینکه شیر خشک صنعتی در شیرینی و کیک پزی‌ها، کارخانه لبنیات به عنوان مکمل استفاده می‌شود، یاد آور شد: تعدادی از نوزدان به دلیل سازگاری نداشتن با شیر مادر مجبور به استفاده از شیر خشک هستند.

وی با بیان اینکه اگر بعضی از کالا‌ها را در کشور تولید نکنیم، دچار آسیب می‌شویم، بیان داشت: شیر خشک از جمله کالا‌هایی است که باید در کشور تولید شود.

احمدی نژاد با اشاره بر اینکه همه شیر این کارخانه از دامداران این استان تامین می‌شود، تصریح کرد: ده هزار تن شیر خشک نوزادان و صنعتی در این کارخانه تولید می‌شود.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت باید به سرعت شیر خشک کارخانه پگاه را جایگزین شیر خشک وارداتی در کشور نمایید.

رئیس جمهور گفت: زیبا ترین پل‌های جهان از جمله پل قوسی کارون چهار و و پل سد کارون سه در چهار محال و بختیاری احداث شده است.

محمود احمدی نژاد اظهار داشت: با ایجاد این پل‌ها در این استان باید از شمال و جنوب برای جذب گردشگر در این استان اقدام شود و این پل‌ها مسیر تردد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی از تمامی کسانی که به عشق ساختن ایران تلاش می‌کنند تشکر کرد، بیان داشت: کشورایران باید به سرعت خود را به پیشرفته ترین کشور های جهان برساند و ایران باید از لحاظ اخلاقی و فرهنگی جزو الگوهای برتر باشد.

احمدی نژاد با اشاره بر اینکه با تلاش، همت و کار بر اساس عدالت استعداد ملت‌ها شکوفا می شود، عنوان کرد: عدالت فرصتی برای همه است که از تمامی امکانات بهره مند شوند.

تحقق عدالت سخترین مرحله است

رئیس جمهور با بیان اینکه تحقق عدالت جزو سخترین مراحل است، بیان داشت: اگر عدالت در جامعه وجود داشته باشد موجبات پیشرفت کشور فراهم می شود.

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه پایبندی به عدالت موجب از بین رفتن فقر در جامعه می‌شود، بیان داشت: تحقق عدالت سخترین مرحله و مقاومت در مقابل عدالت بسیار زیاد است.

احمدی‌نژاد افزود: عدالت این نیست که تنها عده قلیلی از فرصت‌ها و امکانات بهره مند باشند و اکثریت دست خالی بمانند، عدالت این است که فقط زبان درازها و صدا بلندها به چشم نیایند بلکه آنهایی که زبان و صدای بلندی نیز ندارند هم در نظر گرفته شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر با هدف جبران عقب ماندگی‌های 60 ساله و به روز کردن مسکن به اجرا در آمد و امیدواریم روزی برسد که هر خانواده ایرانی یک خانه مناسب برای خود داشته باشند.

رئیس‌جمهور افزود: بزرگترین ویژگی مسکن مهر این بود که قیمت زمین را از هزینه تمام شده واحدهای مسکونی حذف کرد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: از همه کسانی که به عشق ساختن ایران و تعالی پرچم جمهوری اسلامی که پرچم تولید و عدالت است تلاش می کنند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 216912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز