همشهری آنلاین: روسیه می‌گوید با هدف جلوگیری از مداخله خارجی در امور سوریه، سامانه‌ضد موشکی اس-۳۰۰ را به دولت دمشق تحویل خواهد داد.

به گزارش شبکه پرس تی وی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه (۷ خرداد، ۲۸ مه) گفت که این سامانه دفاع موشکی «عامل ثبات‌بخشی» است که می‌تواند کشورهای خارجی از مداخله در بحران سوریه بازدارد.

وی گفت: «ما این سامانه را عاملی ثبات‌بخش می‌دانیم و بر این باوریم چنین گام‌هایی می‌تواند برخی از کشورهای عجول را از بررسی سناریوهایی که در صدد تبدیل نزاع سوریه به جنگی بین‌المللی با مداخله نیروهای خارجی هستند، بازدارد.»

ریابکوف افزود قرارداد تحویل سامانه موشکی اس-۳۰۰ چند سال پیش به امضا رسید و مسکو تصمیم خود را برای تحویل آن محقق خواهد کرد.

همچنین، الکساندر گروشکو، نماینده روسیه در ناتو نیز ضمن دفاع از این تصمیم مسکو می‌گوید این کشور «کاملا بر در چارچوب قوانین بین‌المللی» عمل می‌کند.

وی گفت: «ما اقدامی انجام نمی‌دهیم که اوضاع سوریه را تغییر دهد. تسلیحاتی که به سوریه تحویل می‌دهیم سلاحی‌های تدافعی هستند.»

این در حالی است که امریکا، اسرائیل و برخی کشورهای غربی به روسیه فشار می‌آورند از تحویل سامان ضد موشکی اس-۳۰۰ به دولت سوریه خودداری کند.

در همین حال، موشه یعلون، وزیر امور نظامی رژیم اسرائیل موشک‌های اس ۳۰۰ که قرار است به سوریه تحویل داده شود هنوز از روسیه خارج نشده‌اند. وی افزود اسرائیل می‌داند هنگامی که این موشک‌ها به سوریه رسید چگونه واکنش نشان دهد.

کد خبر 216423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز