چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار از مشخص شدن وضعیت شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم در هفته آینده خبر داد.

علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار با اعلام این خبر افزود: اوایل هفته آینده جلسه‌ای با مسئولین سازمان بورس و اوراق بهادار خواهیم داشت که در آن جلسه وضعیت شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از شرکت‌های حاضر در این تابلو از بورس اخراج خواهند شد گفت: براساس جلساتی که تاکنون در این زمینه داشته‌ایم بیشتر شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم با بورس خداحافظی خواهند کرد و این موضوع در جلسه هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی در خصوص ادامه فعالیت تابلوی چهارم یا تابلوی غیررسمی بورس گفت: ادامه فعالیت این تابلو به تصمیم شورای بورس بستگی دارد. بنابر این اینکه از این پس تابلوی  چهارم در بورس وجود داشته باشد یا خیر به مصوبه شورای بورس نیاز دارد.

به گفته رحمانی شورای بورس در جلسات آینده‌ در رابطه با ادامه فعالیت این تابلو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم به بازار خارج از بورس منتقل می‌شوند در باره ادامه فعالیت این تابلو گفت: براساس نشستی که اوایل هفته آینده برگزار می‌شود امکان دارد بر تعداد شرکت‌های تابلوی چهارم اضافه شود.

رحمانی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است نماد شرکت ایران خودرو به تابلوی اصلی منتقل شود گفت: خیر، هیچ صحبتی در خصوص انتقال نماد این شرکت به تابلوی اصلی وجود ندارد و این شرکت همچنان معاملات خود را در تابلوی فرعی ادامه خواهد داد.

این گزارش حاکی است، براساس تصمیم شورای بورس در اواسط سال گذشته نماد 89 شرکت در دو مرحله به تابلوی چهارم یا تابلوی غیررسمی منتقل شد، عمده‌ترین دلیل انتقال نام این شرکت‌ها به تابلوی چهارم شفاف نبودن اطلاعات مالی این شرکت‌ها، توقف طولانی مدت نماد و محدود بودن روند معاملات این شرکت‌ها ذکر شده است، براساس تصمیم شورای بورس به این شرکت‌ها 6 ماه (تا انتهای سال 85) فرصت داده شد تا نسبت به اصلاح عملکرد خود در روند اطلاع‌رسانی و وضعیت معاملات خود اقدام کنند اما براساس بررسی‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای سال جاری هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نتوانستند خواسته‌های شورا و سازمان بورس را برآورده کنند، به این ترتیب به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی بیشتر شرکت‌های حاضر در این تابلو با بورس تهران خداحافظی کنند.

سیدعلی حسینی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این در باره وضعیت شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم گفته بود: براساس بررسی‌های به عمل آمده هیچ‌کدام از شرکت‌های حاضر در این تابلو نتوانستند شرایط حضور دوباره خود را در بورس به دست آورند.

به این ترتیب به رغم مخالفت‌های گسترده‌ای که توسط برخی از سهامداران در رابطه با انتقال نام 89 شرکت به تابلوی چهارم وجود دارد ظرف روزهای آتی باید شاهد خروج این شرکت‌ها از تابلوی معاملات بورس باشیم.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون مسئولین و سازمان بورس و اوراق بهادار در سکوت خبری به سر می‌برند و سخنگوی سازمان بورس نیز حاضر به پاسخگویی در این مورد نیست.

در همین حال پس از انتقال این شرکت‌ها به تابلوی چهارم سازمان بورس و اوراق بهادار اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی غافلگیرانه نام 46شرکت بورس را از تابلوی اصلی به تابلوی فرعی منتقل کرد.

بر همین اساس شرکت بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبقه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس براساس معیارهای تعیین شده بر طبق مصوبه شورای بورس از قبیل اطلاع‌رسانی، وضعیت معاملاتی، سودآوری، سرمایه و میزان سهام شناور آزاد مورد بازنگری قرار گرفته است.

کد خبر 21619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز