همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طی 8 سال گذشته تعداد کلینیک‌های گل و گیاه از 20 کلینیک به 69 کلینیک رسیده است.

مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه در هر یک از مناطق 22گانه چندین کلینیک گل وگیاه وجود دارد، افزود: از سال‌های گذشته تنها هدف مدیریت شهری در ایجاد کلینیک های گل و گیاه، بردن طبیعت به داخل منازل شهروندان بوده است تا بدین طریق طراوت و شادابی نیز به خانه‌های شهروندان راه پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تعداد کلینیک‌های افزایش چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در سال 84 تعداد کلینیک‌های گل و گیاه مناطق 22گانه 20 کلینیک بود که بعد از گذشت 8 سال به 69 کلینیک رسیده است.

وی با اشاره به افزایش کلینیک گل و گیاه در مناطق تصریح کرد: کلینیک‌های گل و گیاه این امکان را برای پایتخت‌نشینان فراهم می‌کنند تا به پرورش گل و گیاه در آپارتمان‌های خود بپردازند و بدین وسیله شاهد ایجاد سرسبزی در داخل منازل باشیم.

عبداللهی به استقبال شهروندان از کلینیک‌های گل و گیاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان کرد: با ایجاد مراکز پرورش گل و گیاه شاهد استقبال شهروندان از برنامه‌های آموزشی این مراکز بوده‌ایم و یکی از دلایل استقبال آن‌ها این است که با کمترین هزینه می‌توانند گیاهان آپارتمانی را در داخل منازل داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان درباره کلاس‌های آموزشی این مراکز گفت: دوره‌های آموزشی این مرکز شامل کلاس‌های گیاهان آپارتمانی، تراریوم، ‌کاشت و نگهداری گل‌های داودی، ‌کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی، ‌آشنایی با آفات شایع در گیاهان آپارتمانی، سبزی‌کاری و سیفی‌کاری، کاشت نهال، هرس، درخت و درختچه، نشاهای فصلی و پیازی و ... است.

کد خبر 216127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز