مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

مغازه‌دار‌ها همیشه بهترین‌ و زیباترین اجناس خود را در ویترین می‌گذارند.

گلدان


حال اگر بالکن یا لبه پنجره‌ها را به‌عنوان ویترین خانه درنظر بگیریم بهتر است یکی از زیباترین وسایل خانه که یقیناً گل‌ها و گلدان‌ها باشد را در آنجا بگذاریم، منوط بر اینکه با وزش نخستین باد‌های شدید بهاری گلدان‌ها روی سر رهگذران سقوط نکند. برای داشتن چنین ویترین زیبایی بهتر است به چند پیشنهاد باغبانی توجه کنید:

اگر آفتاب با سمت و سوی خانه‌تان قهر نیست و بالکن خانه از نور کافی برخوردار است دایره انتخاب شما برای دستچین کردن گونه‌های زیبا گسترده‌تر می‌شود. به این معنی که می‌توانید از گیاهان رونده و همیشه بهار گرفته تا آهار، داوودی و حتی تاج‌خروس را داخل بالکن بگذارید.

یکی دیگر از پیشنهاد‌های کاربردی این است که می‌توانید در هر گلدان یک گیاه پایه مقاوم در تمام فصول استفاده کنید و گیاهان فصلی دلخواه را به‌صورت دوره‌ای میان آنها جای دهید تا گلدان‌ها همیشه سبز باشند.از ویژگی پوشانندگی حریم خانه با برخی درختچه‌ها غافل نشوید. برای نمونه برخی از آنها که باید در گلدان‌های بزرگ‌تر و عمیق کاشته شوند ارتفاع مناسبی دارند تا جایی که گاهی پرده اتاق‌های مشرف به بالکن دارای گیاهان بلند این‌چنینی را می‌توانید همیشه کنار بزنید. گونه‌هایی مانند ترور، پیراکانتا، یوکای باغچه‌ای، زیتون و نارنج از این جمله هستند.

در پایان هنگام آبیاری گلدان‌ها به سرریز نشدن آب آنها دقت کنید تا مشمول ناله و نفرین رهگذرانی که در پایین بالکن قدم می‌زنند نشوید.

کد خبر 207835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز