مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه امروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود و تا 4روز دیگر (22 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه 246 تولیدکننده داخلی و 71شرکت خارجی از کشورهای ارمنستان، نروژ، مالزی، استونی، جمهوری چک، ترکیه، نیوزلند، اسلواکی، آلمان، اسپانیا، ژاپن، سریلانکا، فرانسه، فنلاند، کانادا، مصر، نروژ، هلند، هند و روسیه حضور دارند. در این نمایشگاه که از ساعت 10صبح تا21 پذیرای بازدید‌کنندگان است اقلامی همچون گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز، گل‌های شاخه بریده، خاک، کود، لوازم و ادوات باغبانی و انواع گلدان و فلاورباکس به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش همشهری، امسال همچنین کاروانی از گل به سمت بوستان ولایت حرکت خواهد کرد؛ ضمن اینکه این کاروان گل با هماهنگی راهنمایی و رانندگی قرار است در میادین اصلی شهر مثل میدان هفت‌تیر، نبوت و درصورت امکان میدان ولیعصر تا پایان شب مستقر باشد که هدف از آن ترویج روحیه نشاط و شادابی در میان آن دسته از شهروندانی است که فرصت بازدید از نمایشگاه گل و گیاه را پیدا نمی‌کنند.

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران دیروز در نشستی با خبرنگاران به تشریح ویژگی‌های دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه پرداخت و گفت: سال گذشته نمایشگاه فصلی گل وگیاه ظرف 5‌روز 2میلیون نفر بازدید‌کننده داشت که این نشان از علاقه و نیاز مردم به برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست دارد. به گفته مختاری، امسال 400‌تولید‌کننده گل متقاضی شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه بودند که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشت اما به‌دلیل کمبود فضای نمایشگاهی تنها 246‌تولید‌کننده امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

وی درعین حال تاکید کرد: امسال به‌دلیل کمبود فضا، امکان فروش گل تنها در روز آخر نمایشگاه یعنی 22‌اردیبهشت از ساعت 5 بعد از ظهر فراهم خواهد بود؛ ضمن اینکه از سال آینده با تکمیل ادامه خط7 تا نمایشگاه گل و گیاه، پارکینگ مورد نیاز برای بازدید‌کنندگان از نمایشگاه گل و گیاه نیز تامین خواهد شد. وی گفت: کشور چهار‌فصل ایران از تنوع گونه‌های گیاهی خوبی برخوردار است اما سهم ناچیزی از صادرات گل دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خواستار حمایت از صنعت گل و گیاه در کشور شد و افزود: به همین دلیل حضور بموقع در بازارهای گل و گیاه، بسته‌بندی مناسب، حمل‌ونقل بموقع و تبدیل گلخانه‌های سنتی به مدرن می‌تواند به ارز آوری و رونق اقتصادی کشور کمک کند.

کاشت 34‌میلیون نهال به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران دیروز در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در بوستان گفتگو برگزار شده بود طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی 34 میلیون درخت و درختچه با مشارکت مردم در شهر تهران غرس شود. وی میزان سرانه فضای سبز برای هر شهروند تهرانی را حدود 14 ‌متر دانست که تا پایان سال این رقم به 15‌متر افزایش خواهد یافت که برابر با حداقل استانداردهای جهانی است.

مختاری ضمن اظهار امیدواری به اینکه سرانه فضای سبز برای هر شهروند تهرانی به 25‌متر برسد، گفت: البته در مناطقی نظیر 7، 11، 10و 17 که دارای بافت فشرده و ریزدانه هستند برنامه‌ریزی شده تا با تملک و تجمیع بافت‌های فرسوده ان‌شاءالله سرانه‌های خدماتی را افزایش دهیم.

به گفته مختاری در زمینه فضای سبز در شهر تهران 1870 پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای احداث شده؛ ضمن اینکه سال گذشته 118 پارک و 2هزار هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز انجام شد.وی در توضیح اهمیتی که مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز قائل است، گفت: امسال شورای اسلامی شهر تهران اعتبار مورد نیاز برای توسعه کمربند سبز شهر تهران را دوبرابر افزایش داده است.

کد خبر 169388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز