جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

اندر معایب دوشغله بودن برخی کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها که نمی‌توان قلم‌فرسایی کرد چون پای خودمان گیر است اما در عوض اندر مزایای بهره بردن از گلدان‌های دوشغله تا دلتان بخواهد می‌توان گپ و گفت‌های خودمانی داشت.

گل

دوشغله بودن گل‌‌ و گلدان‌ها به این معنی است که افزون بر زیبایی کار‌های دیگری نیز از آنها بر می‌آید. برای نمونه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

بسیاری از گونه‌های آفتابگردان ویژگی خواب‌آوری دارند و برای داشتن خوابی عمیق‌تر پیشنهاد می‌شوند. این گیاه طی شب هم به تولید اکسیژن فراوان ادامه می‌دهد. این اکسیژن تنفس انسان را بهبود می‌بخشد و می‌تواند باعث بهبود خواب شبانه شود. افرادی که طی شب چندبار به‌علت تنگی تنفس از خواب می‌پرند بیشتر از همه از داشتن یک گلدان گل آفتابگردان سود خواهند برد. البته ثابت شده برخی گیاهان خاص چینی موسوم به گیاهان زنجیره‌ای چینی و چی‌نان هرب نیز در بالابردن کیفیت خواب انسان مؤثر هستند.

گل زنبق نیز می‌تواند مانند یک جاروبرقی قوی مواد شیمیایی مضر و خطرناکی چون فرمالدئید، بنزن، تری کلرواتیلن و برخی مواد دیگر را از هوا پاک کند. شغل دوم گلدان‌های حاوی این گل افزون بر زیباسازی فضای خانه این است که به کیفیت هوای خانه می‌افزاید و از میزان خطرناک بودن مواد شیمیایی هم می‌کاهد. گل زنبق را بهتر است در نور کم و غیرمستقیم قرار دهید و خاکی که گل در آن قرار دارد بهتر است همیشه اندکی رطوبت داشته باشد.

بامبو افزون بر تمام ویژگی‌های بی‌مانند خود شغل دیگری نیز دارد و آن این است که تخم‌ها و ذرات‌معلقی را که عنکبوت‌های خانگی تولید می‌کنند از میان می‌برد. این تخم‌ها در افرادی که حساسیت دارند باعث بدتر شدن وضعیت تنفس می‌شود. همچنین بامبو طی ماه‌های سرد سال که هوای داخل منزل و محل کار گرم و خشک است تا حد زیادی هوا را مرطوب و مناسب می‌کند.

کد خبر 208753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز