25 سفیر خارجی مقیم تهران با همراهی 60 نفر از اعضای هیأت‌های دیپلماتیک و خانواده‌هایشان از پروژه‌های شهری همچون باغ پرندگان، پارک آب و آتش، باغ ایرانی و برج میلاد بازدید کردند و در جریان این بازدید به ارائه نظراتشان درباره پایتخت جمهوری اسلامی پرداختند.

باغ پرندگان

در این برنامه یان بوری سفیر اسلواکی با بیان اینکه تهران شهری زیبا و توسعه‌یافته است، گفت: یکی از مشکلات مهم تهران آلودگی هوا و بحث ترافیک بوده که باید در این زمینه تمهیدات لازم به انجام رسد.

سفیر دانمارک: تهران پیشرفت خوبی کرده است

سفیر دانمارک نیز تهران را شهری بزرگ توصیف کرد و گفت: تهران از لحاظ ساخت بزرگراه‌ها پیشرفت خوبی داشته است. همچنین سفیر لیبی هم که به همراه خانواده‌اش از پارک آب و آتش دیدن می‌کرد، شهر تهران را شهری زیبا و توسعه‌یافته معرفی کرد.

سفیر فنلاند: از دیدن تهران شگفت‌زده شدم

هاری کمراینن سفیر فنلاند نیز که 8‌ماه است در تهران به سر می‌برد، عنوان کرد: من از دیدن تهران بسیار شگفت‌زده شدم چرا که این شهر بسیار زیبا و جالب است. وی افزود: پروژه‌های بزرگ و خوبی در تهران به انجام رسیده است. یوهونگ یانگ، سفیر چین که در حال عکس گرفتن از نقاط مختلف باغ پرندگان بود، تهران را شهری بزرگ، جذاب و امن توصیف کرد و گفت: باغ پرندگان بسیار زیبا و جذاب است.

کریستان تئو دورسکو سفیر رومانی هم که به زبان فارسی صحبت می‌کرد و شیفته فرهنگ ایرانی بود، با بیان اینکه باغ پرندگان باغی بسیار زیباست، گفت: من 3بار به تهران آمدم و این بار مأموریت من 6سال به طول انجامیده که باید اذعان کنم در این مدت هر بار به تهران سفر کردم، گویی به شهر جدیدی آمده‌ام.

در پی این بازدید خلیف کدیه موسی، سفیر سومالی نیز در مورد شهر تهران گفت: تهران شهر بزرگ و زیبایی است که طی سال‌های اخیر گویی لباس جدیدی به تن کرده که این لباس همان طبیعت زیبا و سرسبز آن است. در ادامه دکتر محمد بی‌فوفانا، سفیر سیرالئون که در باغ پرندگان در حال بازدید از این باغ زیبا بود، گفت: 2سال است که در تهران زندگی می‌کنم و به‌رغم مشکل ترافیکی، تهران شهری زیباست و از لحاظ اجرای پروژه‌های شهری، کاری بسیار مناسب به انجام رسیده است.احمد عبدالله احمد مواتن سفیر کومور گفت: قبل از آمدن به ایران اصلا تصور نمی‌کردم که تهران تا این اندازه زیبا و جذاب باشد.

سفیر نروژ:تهران بزرگ و فوق‌العاده است

یتس پتر شمپرود سفیر نروژ در تهران حین بازدید از پارک آب و آتش گفت: یک سال است که در تهران سکونت دارم. شیراز، اصفهان و تبریز را دیده‌ام، اما پایتخت، بزرگ و فوق‌العاده است. در ادامه پیتر تیلر سفیر سوئد اظهار کرد: باغ پرندگان، باغ بزرگ و زیبایی است و من از دیدن پارک‌های تهران و زیبایی‌هایشان تحت‌تأثیر قرار گرفتم.

سفیر ژاپن: ایجاد باغ پرندگان موجب رضایت شهروندان شده است

کوجی هانه دا سفیر ژاپن از باغ پرندگان به‌عنوان بهشت پرندگان در تهران نام برد و گفت: اصلا فکر نمی‌کردم در تهران چنین مکانی برای پرندگان ساخته شده است و وجود این مکان در پایتخت قطعا موجب رضایت شهروندان می‌شود.

سفیر بلژیک: معماری ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد

براساس این گزارش، در پارک آب و آتش، دل مرمول سفیر بلژیک نیز با زیبا خواندن کلانشهر تهران و بی‌نظیربودن باغ پرندگان، تصریح کرد: توجه خاصی به احداث پارک‌ها و باغ‌های قدیمی صورت‌گرفته که این امر می‌تواند بهترین راه برای حفظ شهر از آلودگی باشد.

سفیر لبنان: متروی تهران، عالی است

پس از بازدید سفرا از باغ پرندگان، در پارک آب و آتش با فادی حاج علی سفیر لبنان گفت‌وگو کردیم که در مورد شهر تهران اعتقاد داشت که تهران شهر بزرگ و خوبی است.وی از موفقیت پروژه‌های شهری سخن گفت و تأکید کرد: من متروی تهران را از نزدیک مشاهده کرده‌ام. کار خوب و قوی صورت گرفته. به‌نظر من متروی تهران عالی است. کار بزرگراه‌سازی‌ نیز بی‌نظیر بوده و به‌طور کل باید اذعان داشت که در تهران پروژه‌های بزرگی در حال اجراست.

رایزن کوبا: تهران شهر توسعه‌یافته‌ای است

پدرو گومز لاریناگا رایزن کوبا نیز حین بازدید از باغ پرندگان گفت: تهران شهر بزرگ و توسعه‌یافته‌ای است و از نظر ساخت‌وسازها و احداث ساختمان‌های بزرگ پیشرفته است. برج میلاد هم پروژه خوبی است. سفیر غنا نیز با تأکید بر گفته‌های سفیر کوبا افزود: تهران شهر پیشرفته‌ای است و من عاشق چنین مکان‌هایی همچون باغ پرندگان هستم.

ماریو داماش نونس سفیر پرتغال با تأکید بر اینکه حفظ فضاهای قدیمی شهر بسیار اهمیت دارد، گفت: باغ ایرانی بسیار زیباست و نوستالژی تهران قدیم را در ذهن‌ها متبادر می‌سازد. وی افزود: حفظ باغ‌های ایرانی که معماری ایرانیان را به خوبی در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد، در تهران با فضای منحصربه‌فردی که دارد به نحو مطلوبی اجرا شده است.

سفیر اسلواکی: از دیدن باغ ایرانی تحت‌تأثیر قرار گرفتم

در ادامه یان بوری سفیر اسلواکی نیز با بیان اینکه احداث باغ ایرانی با حفظ معماری قدیمی اقدامی بسیار مناسب بوده که خوشبختانه در تهران به انجام رسیده است،گفت: من از دیدن باغ ایرانی بسیار متاثر شدم. این باغ بسیار زیبا و جالب توجه است.
بنا بر این گزارش، آندریاس ایگناتیو سفیر قبرس نیز در مورد توسعه شهر تهران اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم که تأسیسات و پروژه‌های جدید بسیاری در تهران در حال اجرا هستند و این شهر در مقایسه با دیگر شهر‌های بزرگ دنیا، متفاوت است.

آندره سیتو کاردار سفارتخانه استرالیا در تهران نیز حین بازدید از پارک آب و آتش اظهار کرد: اصلا فکر نمی‌کردم تهران تا این اندازه زیبا باشد و پارک‌های آن چنین زیبا طراحی شوند. وی افزود: باغ پرندگان در واقع بهشت کوچکی است که در این مکان قرار گرفته و به‌طور کلی باید اذعان داشت که تهران این شهر زیبا و بزرگ به خوبی توسعه یافته است.

روسلان به چه احمد دبیر اول سفارت مالزی در ایران نیز که به همراه همسرش از پروژه‌های شهری تهران دیدن می‌کرد، گفت: تهران به خوبی توسعه یافته و هر چیزی در جای خودش قرار گرفته است. سیاست‌های مربوط به شهر خوب اعمال‌شده و مکان‌های دیدنی تهران بسیارند. با دیدن مکان‌های تفرجگاهی از دیدن تهران بسیار لذت می‌برم. من به‌تازگی به تهران آمده‌ام اما مشهود است که در این شهر پروژه‌های خوبی در حال اجراست.

در ادامه این بازدید دولتعلی حاتم‌اف سفیر تاجیکستان نیز اظهار کرد: ساخت بوستانی با نام نوروز نشان می‌دهد که توجه تنها به توسعه عمرانی شهر نبوده بلکه فرهنگ و تمدن ایرانی نیز مورد توجه قرار دارد. نصیر احمدنور سفیر افغانستان نیز با تأکید بر این مطلب عنوان کرد: اجرای پروژه‌های شهری در تهران به‌معنای پیشرفت پایتخت است و اجرای پروژه‌های اینچنینی می‌تواند الگویی برای دیگر شهر‌ها قرار گیرد. بنا بر این گزارش، خورخه رودلفو سیراندا لوئیساگا سفیر بولیوی نیز اظهار کرد: من تهران را بسیار دوست دارم چرا که این شهر بزرگ و دوست‌داشتنی است.

کد خبر 215661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز