همشهری آنلاین: شهرداران کشورهای مختلف جهان روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل گردهم آمدند تا برنامه‌ای عملی را به منظور توقف جرم و جنایت در شهرها ارایه کنند.

mayors

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، شهرداران کلانشهرها در این نشست به تبادل تجربیات پرداخته و بر سر خط مشی جهانی برای برقراری هرچه بیشتر امنیت در شهرها توافق کردند.

شهردار شهر ماتوسینوس پرتغال گفت: هیچ کس نمی‌تواند درباره حقوق بشر سخنی بگوید، بدون اینکه به مقوله امنیت توجه اساسی شده باشد.

شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که با حمایت از اقشار آسیب پذیر، بهبود برنامه‌ریزی شهری و اجرای قانون، با جرم و جنایت در شهرها مقابله کنند.

خوان کلوس، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشری این سازمان اعلام کرد: مسئولان شهرها باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که می‌تواند امنیت را در آنها به میزان کافی تامین کند.

مقابله با خشونت علیه زنان هم از جمله موضوعات محوری مورد بحث در این نشست بود.

برنامه اسکان بشری سازمان ملل اعلام کرد بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد 63 درصد زنان ساکن در مناطق شهری، شب‌ها هرگز تنها از خانه خارج نمی‌شوند.

در آفریقای جنوبی 79 درصد زنان در مکان های عمومی احساس ناامنی می‌کنند.

شهردار لس آنجلس هم در این نشست گفت: مسئولان شهرهای سراسر جهان باید نهایت تلاش خود را به منظور تامین امنیت شهروندان به کار گیرند؛ زیرا بسیاری از آنها به لحاظ مالی مستقل هستند و به کمک‌های مازاد دولتی نیاز ندارند.

کد خبر 205364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز