مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز امور زنان فلسطین سومین دوره از «جشنواره فیلم زنان غزه» را در دو بخش فیلم‌های داستانی و مستند مهر 92 برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری محیط، مرکز امور زنان فلسطین سومین دوره از «جشنواره فیلم زنان غزه» را در 15 تا 17 اکتبر(مهر 92) برگزار می‌کند.

بنابر این گزارش، نور الحلبی هماهنگ‌کننده هنری این جشنواره گفت: این جشنواره در دو دوره گذشته موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است چراکه در آن مسائل متعدد مربوط به جامعه و زنان را از نگاه زنان پیگیری کرده است و این جشنواره مهمترین جشنواره از این نوع است که در غزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره دوسالانه برگزار می‌شود، افزود: هدف ما افزایش رابطه بین کارگردانان زن فلسطینی و غیرفلسطینی و ایجاد راه‌های دیده شدن فیلم‌های آنهاست و در کنار آن فرصتی باشد برای اعطای فرصت‌های هنری به مردم غزه که دهه‌ها به دلایل متعدد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به دور بوده‌اند.

بنابر این گزارش در این جشنواره فیلم‌های داستانی و مستند بدون شرط خاصی پذیرفته می‌شود و قرار است در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های متعدد برگزار شود.

مرکز امور زنان فلسطین یک مرکز مستقل زنان است که در سال 1991 برای حمایت از حقوق زنان فلسطینی راه‌اندازی شد و دارای یک مرکز تولیدات ویدئویی است که به زنان آموزش فیلمبرداری و ساخت فیلم می‌دهد که تاکنون در سال‌های 2009 و 2011 توانسته است جشنواره خود را برگزار کند و این مرکز از همه کارگردانان خواسته است از این حرکت فرهنگی در فلسطین حمایت کاملی صورت دهند.

کد خبر 215352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز