چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیماهای جنگنده‎ رژیم اسرائیل به رغم قرارداد آتش‎بس که در ماه نوامبر سال گذشته منعقد شد، نوار محاصره شده غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده‎اند.

غزه

به گزارش پرس تی وی، بر اساس این گزارش، از زمان قرارداد آتش بسی که در ماه نوامبر سال گذشته به تهاجم ۸ روزه رژیم اسرائیل به غزه پایان داد، این اولین حمله‎ هوایی رژیم اسرائیل است که نوار محاصره شده غزه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور حماس با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص افزود: « هواپیماهای اشغال‎گران منطقه‎ای را در شمال غزه بمباران کرده‎اند که البته این حمله تلفات و مجروحی در بر نداشته است.»

مقامات ارتش رژیم اسرائیل نیز بدون ارائه جزئیات بیشتری، حمله جنگنده‎های این رژیم به شمال غزه را مورد تایید قرار دادند.

در جریان تهاجم همه‎‌جانبه رژیم اسرائیل به نوار محاصره شده غزه از ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۲ ، بیش از ۱۶۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان کشته و حدود ۱۲۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

پس از توافق رژیم اسرائیل با جنبش مقاومت فلسطینی حماس در خصوص اجرای آتش بسی که با میانجی‎گری مصر امضا شد، تهاجم ۸ روزه رژیم مذکور به غزه پایان یافت.

دیده‎بان حقوق بشر ارتش رژیم اسرائیل را در جریان تهاجم ۸ روزه این رژیم به غزه، به نقض آشکار قوانین حاکم بر زمان جنگ محکوم کرده است.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی در محاصره‎ای به سر می‎برد که منجر به کاهش استانداردهای زندگی، افزایش بی‎کاری و گسترش فقر در این منطقه شده است.

رژیم اسرائیل با محاصره غزه، حدود ۱.۷ میلیون ( یک و هفت میلیون ) تن از ساکنان این منطقه را از دستیابی به حقوق اولیه خود از جمله حق آزادی تردد و حق برخورداری از کار، بهداشت و آموزش محروم کرده است.

کد خبر 207199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز