سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشف پنج سکه مسی در شمال استرالیا می‌تواند منجر به بازنویسی تاریخ این کشور شود.

سکه

براساس گزارش میل‌آنلاین، قدمت این سکه‌ها که ظاهرا از آفریقا به این کشور وارد شده‌اند، به سال 900 میلادی باز‌می‌گردد. این درحالی است که تاریخ مکتوب استرالیا به سال 1606 احتصاص دارد،‌ دورانی که کاشفان هلندی وارد این منطقه شدند.

از این رو محققان دانشگاه ایندیانا در تلاشند تا دریابند سکه‌هایی که به 6 قرن پیش از تاریخ استرالیا اختصاص دارند، چگونه وارد این کشور شده‌اند؟ این سکه‌ها در سال 1944 در جزیره وسل یکی از جزایر متروکه و خالی از سکنه واقع در شمال استرالیا کشف شده‌اند و محققان دانشگاه ایندیانا اکنون در تلاشند دریابند چگونه سکه‌ها به این کشور وارد شده‌اند.

محققان بر اساس یافته های کنونی خود احتمال می‌دهند این کشور 6 قرن پیش از اینکه کاشفان اروپایی به آن قدم بگذارند توسط گروهی دیگر کشف شده بوده‌است.

سکه

گفته می‌شود بومیان استرالیایی درحدود 40 هزار تا 60 هزار سال پیش با استفاده از قایق خود را به استرالیا رسانده‌اند. با این‌همه اولین ورود به استرالیا در سال 1606 توسط کاشفی هلندی به نام ویلم جانسزون به ثبت رسیده است. دیگر کاشفان هلندی بخش‌های غربی و جنوبی استرالیا رادر قرن 17 کشف کردند و آن را هلند نو نامیدند. جیمز کوک کاوشگر انگلیسی نیز در سال 1770 به سواحل شرقی این کشور قدم گذاشت.

سکه‌هایی که در استرالیا کشف شده‌اند به جزیره کیلوا،‌ جزیره‌ای نزدیک به تانزانیای امروزی در آفریقا اختصاص دارند. از این رو محققان احتمال می‌دهند هزار سال پیش مسیرهای دریایی میان شرق آفریقا، عربستان،‌هندوستان و استرالیا وجود داشته‌است و در صورتی که این نظریه درست باشد، به آن معنی خواهد بود که تمدن‌های دیگری 6 قرن پیش از اروپایی‌ها به استرالیا قدم گذاشته‌اند، در نتیجه ممکن است تاریخ استرالیا به یک بازنویسی اساسی نیاز داشته باشد.

نظریه دیگر این است که ممکن است سکه‌ها از یک کشتی غرق شده از طریق امواج دریا به سواحل استرالیا کشیده شده باشند، نظریه ای که با انجام تحقیقات بیشتر و بازدید از محل کشف سکه‌ها مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 215231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز