همشهری آنلاین: کوین راد، نخست وزیر جدید استرالیا روز دوشنبه کابینه جدید خود را تشکیل داد.

کابینه نخست‌وزیر جدید استرالیا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کوین راد پس از شکست دادن جولیا گیلارد در انتخابات درون حزبی توانست با اکثریت آراء به عنوان نخست وزیر منتخب تعیین شود و کابینه خود را اعلام کند.

"کریس بوئن" به عنوان وزیر خزانه‌داری سوگند یاد کرد. "آنتونی آلبانس"، معاون نخست وزیر استرالیا که وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل نیز است، پست وزارت ارتباطات و اقتصاد دیجیتال و فضای اینترنتی را نیز بر عهده می‌گیرد که این پست در پی کناره‌گیری "استفان کنروی"، یکی از حامیان اصلی جولیا گیلارد، نخست وزیر سابق استرالیا خالی مانده بود.

"جاکینتا کالینز"، معاون رئیس دولت در سنا نیز به عنوان وزیر امور سلامت روانی و سالخوردگان به این کابینه ملحق می‌شود. "مارک بوتلر"، وزیر سلامت روانی و امور سالخوردگان در کابینه نخست وزیر سابق سمت وزرات تغییرات جوی، محیط زیست، میراث و منابع آبی را به عهده می‌گیرد.

"تونی بورک" نیز به عنوان وزیر جدید مهاجرت، امور چند فرهنگی و شهروندی منصوب می‌شود و علاوه بر این پست، پست حفظ آثار هنری را نیز برعهده می‌گیرد.

"برندان اوکانر" نیز به عنوان وزیر کار، مهارت و آموزش خدمت خواهد کرد.

"کیم کار" نیز به عنوان وزیر نوآوری، صنعت، علوم و تحقیقات و همچنین به عنوان وزیر آموزش عالی به این کابینه جدید ملحق می‌شود. همچنین "جولی کالینز" به عنوان وزیر مسکن، امور بی‌خانمان‌ها، خدمات اجتماعی، زنان، امور مربوط به مشاغل افراد بومی و توسعه اقتصادی به این کابینه می‌پیوندد.

"کاترین کینگ" در حال حاضر به عنوان وزیر منطقه‌ای استرالیا، دولت محلی و قلمروها مشغول به کار خواهد شد. "جوئل فیتزگیبون" به عنوان وزیر کشاورزی، ماهگیری و جنگلبانی به این کابینه محلق می‌شود. "ریچارد مارلز" به عنوان وزیر بازرگانی مشغول به کار می‌شود و "تانیا پلیبرسک"، نیز علاوه بر مسئولیت‌هایش به عنوان وزیر بهداشت، امور مربوط به تحقیقات پزشکی را نیز به عهده می‌گیرد.

کد خبر 221231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز