سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه لسیستر در نهایت اعلام کردند اسکلت کشف شده در زیر پارکینگی در انگلستان به ریچارد سوم، پادشاه افسانه‌ای و مفقود شده انگلستان اختصاص دارد.

ریچارد سوم

بر اساس گزارش دیسکاوری، ریچارد سوم یکی از پادشاهان انگلیسی که کمترین دوره سلطنت را تجربه کرد و برای مدتها به یک معمای تاریخی تبدیل شده‌ بود در نهایت شناسایی شد. وی تا ماه سپتامبر 2012 در زیر پارکینگی در انگلستان مدفون بود و سپس به صورت اتفاقی بقایای جسد وی کشف شد. دانشمندان دانشگاه لسیستر نیز روز گذشته به صورت رسمی تایید کردند که این استخوان‌ها به آخرین پادشاه انگلیسی که طی نبرد کشته شده،‌ تعلق دارد.

تجزیه و تحلیل DNA همخوانی میان اسکلت و دو نفر از نوادگان ریچارد سوم را تایید کرد، یکی از این نوادگان مبل‌سازی کانادایی به نام مایکل ایبسن و دیگری فردی است که نامش افشا نشده است. محققان درکنار تحلیل DNA از تاریخ‌نگاری رادیوکربنی، مدارک شجره‌نامه‌ای و منابع تاریخی نیز برای تایید مطالعات خود استفاده کردند.

ریچارد سوم

بقایای اسکلت ریچارد سوم در زیر محوطه باز پارکینگی کشف شد که بر روی منطقه‌ای باستانی به نام گری فیرز چرچ ساخته شده بود. افسانه‌های تاریخی عنوان کرده‌اند که وی پس از مرگش حین نبرد بوسورث در سن 32 سالگی در این منطقه دفن شده‌است.

اسکلت و آثار زخم به‌جا مانده بر روی آن شباهت زیادی به آنچه در افسانه‌ها از ریچارد سوم گفته می‌شود دارند. 10 زخم بر روی اسکلت دیده می‌شود که هشت تای آنها بر روی جمجمه قرار دارد که تعدادی از آنها قطعا پس از مرگ به منظور تحقیر کردن وی بر بدنش وارد آمده‌اند. وی همچنین به انحنای شدید ستون فقرات مبتلا بوده که در تصویر اسکلت به خوبی مشخص است.

کد خبر 200231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز