مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دانشگاه لسیستر قرار است امروز، چهارم فوریه 2013 نتایج آزمایش‌های انجام گرفته برای تعیین هویت جمجمه‌ای که در زیر پارکینگی در مرکز انگلستان کشف شده را اعلام کنند تا مشخص شود که آیا این جمجمه به پادشاه قرن پانزدهم، ریچارد سوم،‌آخرین پادشان انگلیسی که در طی جنگ کشته شده است، تعلق دارد یا نه.

جمجمه

به گزارش NBC، دانشگاه لسیستر که انجام این مطالعات را به عهده دارد از گمانه‌زنی درباره نتایج این مطالعه سرباز زده است اما مقامات محلی،‌تاریخ‌شناسان و باستان شناسان امیدوارند که این جمجمه و بقایای اسکلت به جامانده به عنوان آخرین بقایای مفقود شده سلطنتی انگلستان به تایید برسد. همچنین طرفداران ریچارد سوم در انجمنی به همین نام نیز بسیار امیدوارند که این جمجمه به وی تعلق داشته باشد.

ریچارد سوم در نمایشنامه‌ای از ویلیام شکسپیر، که بر اساس آن آشوبگری گوژ‌پشت ریچارد را در مسیرش برای دستیابی به تخت سلطنت در برج لندن به قتل رسانده، جاودانه شده است. انجمن ریچارد سوم اعلام کرده درصورتی که این جمجمه به ریچارد سوم تعلق داشته باشد، دورانی جدید در تاریخ زندگی وی آغاز خواهد شد و توجه بسیاری به سوی این موضوع جلب خواهد شد.

ریچارد سوم تا کنون به عنوان معمایی باقی مانده که برخی آن را آشوب‌گر و برخی او را یک قهرمان می‌دانند. وی در سالهای 1483 تا 1485، طی دهه‌هایی که جدل‌های فراوانی بر سر تصاحب قدرت وجود داشت،‌بر انگلیس سلطنت می‌کرد. سلطنت کوتاه مدت وی تحولات آزادی‌خواهانه زیادی به خود دید که از آن جمله می‌توان به تصویب حق وثیقه و برداشتن محدودیت ها از روی کتابها و نشریات چاپی اشاره کرد. وی در نبرد بوسورث توسط ارتش هنری تودرو که در نهایت به عنوان هنری هفتم بر انگلستان حکومت کرد، به قتل رسید.

کد خبر 200080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز