یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باستان شناسان اتریشی در اکتشافات خود در محوطه کاخ شهر باستانی "آواریس" مصر موفق به کشف 16 دست راست قطع شده در چهار گودال شدند

اسکلت 16 دست قطع شده از مصر باستان

به گزارش ایسنا، این شهر باستانی محل فرمانروایی "هیکسوس" در سه هزار و 600 سال قبل بوده که در نزدیکی شهر فعلی "تل الدیه" مصر قرار دارد.

محققان در اکتشافات خود درون کاخ باستانی دو گودال در مقابل محل اقامت فرمانروا کشف کردند که درون هر کدام یک دست راست قطع شده وجود داشت؛ همچنین دو گودال دیگر در محوطه بیرونی کاخ شامل 14 دست راست قطع شده شناسایی شدند.

به گفته مانفرد بیتاک، مدیر پروژه اکتشافی موسسه باستان شناسی اتریش، اندازه کلی دست‌ها بزرگ و برخی نیز بسیار بزرگ‌تر از حد معمول هستند.

هنوز مشخص نیست که دستان قطع شده به چه گروه یا قومی اختصاص دارد و ممکن است متعلق به مصریان باستان یا دشمنان منطقه لوانت باشد.

بیتاک خاطرنشان می‌کند: قطع دست راست و اهدای پاداش طلا به قهرمانان، یکی از سنت‌های قدیمی در مصر باستان برای تضعیف قدرت دشمنان است و دقیقا مشخص نیست که این رسم از چه دوره‌ای رواج یافته یا از مناطق دیگر به مصر باستان رسیده است.

اکتشافات در کاخ شهر باستانی "آواریس" با همکاری آکادمی علوم اتریش و دفتر موسسه باستان شناسی این کشور در قاهره انجام شده است.

کد خبر 180839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز