همشهری آنلاین: چهره آفتاب گرفته «رامسس دوم» گردشگران را به مصر کشاند.

abusimbol

در شرایطی که از عصر دوشنبه (2 اسفند) درهای تمامی محوطه‌های تاریخی کشور مصر که از روزهای نخست اعتراضات مردمی به روی بازدیدکنندگان بسته شده بود، به روی آنها گشوده ‌شد، روز سه‌شنبه هزاران گردشگر برای تماشای چهره آفتاب گرفته «رامسس دوم» خود را به منطقه «آسان» مصر ‌رساندند.

به گزارش ایسنا، سالی دو بار (22 فوریه و 22 اکتبر)، صورت مجسمه رامسس دوم در معبد «ابوسیمبل» با تابش مستقیم نور خورشید روشن می‌شود که این رویداد هرساله هزاران گردشگر را به مصر می‌کشاند.

«ابوسیمبل» معبدی است که توسط رامسس دوم ساخته شده و در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده است.

این درحالی است که تمامی محوطه‌های تاریخی مصر از روز دوشنبه میزبان گردشگران بوده و اکنون گردشگران به بازدید از محوطه‌های تاریخی این کشور ازجمله «اهرام ثلاثه» و مجموعه‌ معابد تاریخی «کارناک» مشغولند.

از روز یکشنبه نیز درهای «موزه مصر» در قاهره که در حدود 120 هزار اثر تاریخی از جمله ماسک مشهور «توتنخامون» را در خود جای داده و برخی کارشناسان آن را از نظر ارزش گنجینه‌های تاریخی که درخود جای داده، معادل موزه «لوور» و در ردیف پنج موزه برتر جهان می‌دانند، به روی بازدیدکنندگان گشوده ‌شد.

اکنون مقاصد گردشگری مصر از جمله منطقه گردشگری «شرم الشیخ»، «اهرام ثلاثه»، «معابد کارناک» و «قبرستان ساکارا» در امنیت کامل بوده و آماده پذیرایی از گردشگران هستند؛ این در حالی است که سفارت‌خانه‌های مصر در تمامی کشورهای جهان نیز از روز شنبه صدور ویزای گردشگری برای گردشگران را از سرگرفتنه‌اند تا از ادامه زیان روزانه 200 میلیون دلاری به صنعت گردشگری این کشور با هر روز عدم حضور گردشگران جلوگیری کنند.

طی هفته‌های گذشته و با اوج گرفتن اعتراضات در مصر، کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا به گردشگران خود در خصوص سفر به مصر هشدار داده و کشورهای دیگر نیز گردشگران خود را به سرعت از این کشور خارج کرده‌اند.

تا قبل از بحران سیاسی اخیر، صنعت گردشگری، منبع اصلی درآمد کشور مصر و منبع اشتغال دو میلیون نفر بوده است و این کشور طی سال‌های اخیر سالانه بیش از ‌10 میلیارد دلار از محل این صنعت درآمد داشته که این رقم در حدود ‌11 درصد تولید ناخالص داخلی مصر (GDP) بوده است.

صنعت گردشگری مصر طی دهه‌های گذشته بحران‌های متعددی را به دلیل حمله‌ گروه‌های تندرو به گردشگران تجربه کرده، اما هر بار توانسته با جلب اعتماد گردشگران، این کشور را به یک مقصد گردشگری جهانی تبدیل کند.

کد خبر 129135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز