دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه ترین برآوردها در مراکز تحقیقاتی اروپا همچنان از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان حکایت دارد؛ طبق این برآوردها سرعت رشد جمعیت مسلمانان در انگلیس بیش از سایر کشورها است.

به گزارش ایرنا، این مطلب برگرفته از گزارشی با عنوان «10 سال دیگر اکثر مردم انگلیس مسلمان هستند» است که در سایت خبری «راشاتودی» منتشر شده است.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

تحلیل جدیدی از سرشماری سال 2011 در انگلستان نشان می‌دهد که بر ‌خلاف مذهب مسیحیت که در حال افول است، اسلام در این منطقه در حال گسترش است به ‌طوری که از هر 10 نفر جوان زیر 25 سال یک نفر مسلمان است و این بدین معنی است که می‌توان انتظار داشت 10 سال آینده اسلام مذهب اول انگلستان محسوب شود.

این تحلیل جدید از سرشماری سال 2011 که توسط دفتر ملی آمار انگلستان صورت گرفت همچنین نشان داد که تعداد مسیحیان این کشور با سرعت 50 درصد سریع‌تر از چیزی که پیش از این تصور می‌شد در حال کاهش است.

تحلیل دفتر ملی آمار انگلستان همچنین بیانگر این است که سن اکثریت مسیحیان بیش از 60 سال است و برای نخستین بار کمتر از نیمی از جوانان خود را مسیحی معرفی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، این تحلیل همچنین نتیجه گیری کرده است که پس از یک دهه تنها اقلیت کوچکی از مردم انگلستان مذهب خود را مسیحیت عنوان خواهند کرد.

در حال حاضر مسیحیت مذهب اول انگلستان است چراکه بیش از 50 درصد از جمعیت این کشور خود را مسیحی معرفی می‌کنند.

کد خبر 215105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز