پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برپایه تحقیقات جدید، انگلیس تا ۴۰ سال دیگر بیشترین تنوع قومیتی را در بین کشورهای جهان خواهد داشت.

انگلیس

به گزارش شبکه پرس تی وی، بر پایه این تحقیقات که از سوی گروه نظارت بر مهاجرت دانشگاه آکسفورد انجام شد، نسبت گروه‌های اقلیتی که در انگلیس زندگی می‌کنند از ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۴۰ درصد در سال ۲۰۵۰ افزایش خواهد یافت.

دیوید کولمن؛ رئیس این گروه نظارتی گفت چناچه روند کنونی ادامه یابد، گروه موسوم به اکثریبت قومیتی در انگلیس، یا همان انگلیسی‌های سفید پوست، پیش از سال ۲۰۷۰ به اقلیت‌ها بدل خواهند شد.

وی گفت: «مهاجرت به نخستین عامل تغییر جمعیتی در کشورهای پردرآمد بدل شده است و ممکن است همینطور نیز باقی بماند. با روند کنونی جمعیت اروپایی‌ها به لحاظ قومیتی تنوع بیشتری خواهد داشت و احتمالا گروه‌هایی که امروزه اکثریت قومیتی را تشکیل می‌دهند در برخی از کشورها، دیگر به عنوان اکثریت به شمار نخواهند آمد.»

برپایه سرشماری‌ها، تنها ۰.۲۵ درصد از جمعیت انگلیس و ولز در سال ۱۸۴۱ «متولد خارج» بوده‌اند، این در حالی است که این میزان در سال ۱۹۵۱ به ۴.۴ درصد رسیده است. برپایه برآوردها، تا سال ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱، مهاجران ۱۳ درصد از جمعیت انگلیس را تشکیل داده‌اند.

به گفته پروفسور کولمن، یکی از دلایل کاهش جمعیت سفیدپوستان انگلیسی، کاهش در نرخ زاد و ولد است.

وی افزود: «ادامه این روند در کشورهایی که زاد و ولد در آن کم است در نهایت اکثریت‌های قومی را به اقلیت‌های جمعیتِ کشور تبدیل خواهد کرد.»

کولمن همچنین بر این باور است که انگلیس پذیرای شمار بسیاری از مهاجران است، وی همچنین اشاره کرد که اقلیت‌های قومی این کشور حوالی سال ۲۰۷۰ از اکثریت قومیتی پیشی خواهند گرفت. با وجود این، وی افزود که این اتفاق ابتدا در میان گروه‌های جوان‌تر و به طور عمده مناطق شهری رخ خواهد داد.

کد خبر 213390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز