همشهری آ»لاین: منابع خبری پاکستان روز جمعه اعلام کردند: با آغاز خروج اموال نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی 'ناتو' از افغانستان , دو کامیون تدارکاتی ناتو در منطقه قبیله ای 'خیبر' در پاکستان هدف تیراندازی شبه نظامیان قرار گرفت.

ناتو

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، این حمله در منطقه قبیله ای خیبر به شھر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان صورت گرفت و راننده های این خودروها نیز طی تیراندازی مهاجمان ناشناس کشته شدند.

شبکه خبری 'جیو نیوز' پاکستان گزارش داد: حملات شبه نظامیان به خودروھای تدارکاتی نیروھای ناتو در مناطق قبایلی پاکستان در حالی انجام می شود که قرار است نیروهای نظامی خارجی به سرپرستی آمریکا در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی افغانستان را بطور کامل ترک کنند.

در همین حال روزنامه جناح اردو پاکستان گزارش داد: خروج اموال نظامیان آمریکا از افغانستان از طریق مسیرھای زمینی پاکستان آغاز شده و در اولین مرحله از این اقدام , ۱۰ کامیون اموال نیروھای آمریکا , وارد پاکستان شدند.

این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد نوشت: با ورود این خودروهای نظامی نیروھای آمریکا به مرز 'تورخم' در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان عملا تخلیه اموال نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، پس از انجام فعالیتهای گمرکی , کامیونها از مرز تورخم عازم بندر کراچی مرکز ایالت سندر جنوب خواهند شد. تاکنون بیش از ۶۰ کامیون نظامی از این طریق عازم آمریکا شده اند.

شبکه ھای خبری به نقل از منابع رسمی در پاکستان از حملات به خودروهای ناتو گزارش دادند: افراد مسلح پس از حمله به خودروی تدارکاتی ناتو به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون ھیچ گروھی مسوولیت این حمله را بر عھده نگرفته است، معمولا حمله به خودروھای ناتو از زمان بازگشایی مسیرھای زمینی پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان توسط شبه نظامیان تحریک طالبان صورت می گیرد.

مسیر زمینی عبور این کامیون ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای 'ناتو' در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در آذرماه ۹۰ در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور مسدود شده بود.

دولت پاکستان در تاریخ ۳ ژوئیه سال گذشته (۱۳تیر ۱۳۹۱) درپی عذرخواهی 'هیلاری کلینتون' وزیر خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی ؛ اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان های 'ناتو' کرد.

کد خبر 214546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز