همشهری آنلاین: آلکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو، با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 میلادی مخالفت کرد .

نیروهای آمریکایی در افغانستان

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، گروشکو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مسکو نسبت به تصمیم آمریکا برای حفظ حضور نظامی خود در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال 2014 نگران است.

نماینده روسیه در سازمان ناتو افزود: درباره اهداف نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 سوالاتی داریم .

وی با بیان اینکه اطلاعاتی مبنی بر مذاکره آمریکایی ها با افغانیها برای استفاده نیروهای آمریکایی از 9 مرکز نظامی در افغانستان در آینده داریم، گفت: این مساله اگر نگران کننده نباشد، حداقل سوال برانگیز است.

این مقام روس در باره امکان همکاری روسیه و آمریکا در مساله افغانستان گفت: همکاری در شرایطی سازنده خواهد بود که برای نیل به اهداف مشترک باشد.

روسیه بارها نسبت به ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان پس از سال 2014 میلادی ابراز نگرانی کرده است.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی بر لزوم خروج نیروهای سازمان پیمان ناتو از افغانستان در موعد مقرر تاکید کرده بود.

لاوروف گفت: روسیه اصرار دارد که خروج نیروهای ناتو از افغانستان، در زمان مهیا بودن شرایط ، شفاف باشد و با حفظ نیروهای نظامی خارجی در این کشور در هر شکلی همراه نباشد.

وی افزود: معتقدیم که حضور نظامی ناتو در افغانستان باید موقت بوده و خروج این نیروها هم به موقع و در موعد مقرر صورت گیرد.

وی افزود:نیروهای ناتو در افغانستان بر اساس مجوز شورای امنیت حضور دارند و روسیه انتظار دارد که تصمیم در باره خروج این نیروها، با هماهنگی این سازمان بین المللی گرفته شود.

کد خبر 216391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز