پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۲۱ قطعه پرنده مهاجر درنای نادر در آسمان این استان مشاهده شدند.

درناهای نادر

حمید رعناقد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد درنای مهاجر از گونه (common Grane) از روز گذشته وارد آسمان این استان شده و در تالاب قوپی باباعلی شهرستان مهاباد فرود آمده‌اند.

وی اظهار کرد: برای اولین بار است که در چند سال اخیر این گونه نادر از پرندگان زیبای درنا در تالابهای آذربایجان غربی دیده می‌شود. 'common Grane' از خانواده درناها می باشد که تاکنون سه گونه آن در ایران شناسایی شده است.

رعناقد گفت: این پرنده در مناطق آبی، دشت های بوته زار، کشتزارها و حاشیه دریاچه ها به سر می برد. این گونه منحصر به فرد درنا در ایران مهاجر بوده و به ندرت دیده می شود. این پرنده در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد.

تالاب 'قوپی باباعلی' نیز در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد بوده و با ویژگی های طبیعی خود یکی از بهترین زیستگاه های پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب های مهم استان محسوب می شود که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

با اقدامات انجام گرفته در راستای کمک به احیای این تالاب بین المللی درسال ۹۱، این تالاب در حال حاضر وضعیت بسیارمناسبی دارد.
آذربایجان غربی دارای ۳۰ تالاب است که شش تالاب استان جزو تالاب های بین المللی محسوب می‌شوند.

کد خبر 214496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز