گروه شهری: بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور در تپه‌های شرقی لویزان 7 اردیبهشت ماه به روی مردم گشوده می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: فاز نخست باغ پرندگان به مساحت 16هکتار به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور با بیش از شش هزار و 500گونه پرنده به بهره‌برداری می‌رسد.سیدمحمد ایازی افزود: از تابستان سال گذشته محدوده‌ای در حدود 22هکتار از جنگل‌های شرقی لویزان در منطقه چهار شهرداری تهران برای اجرای پروژه تفریحی، گردشگری و فرهنگی باغ پرندگان اختصاص یافت و عملیات ساخت مجموعه باغ پرندگان آغاز شد که شاهد بهره‌برداری از این مجموعه خواهیم بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: مجموعه باغ پرندگان در دو فاز به‌اجرا درآمده که فاز اول به پرندگان آبچر اختصاص دارد که نمی‌توانند پرواز کنند و 16هکتار را دربرمی‌گیرد و فاز دوم آن نیز شامل پرندگان دشتچر است و در حدود شش هکتار است که هم‌اکنون پایه‌های نگهدارنده توری آن برافراشته شده است. ایازی ساخت این مجموعه را تحت نظر کارشناسان محیط‌زیست دانست و اظهار داشت:

یکی از نکات مهم در اجرای این پروژه همکاری بیش از 40شرکت ایرانی در احداث باغ پرندگان بوده است. در بخش‌های تاسیسات، معماری، گیاه‌شناسی و پرنده شناسی از شرکت‌های داخلی استفاده شده است. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 1500پرنده در این مکان نگهداری می‌شود از افزایش 7500پرنده در این مکان در آینده خبر داد. سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: در این مکان یک لانه کبوتر احداث شده که دو هزار کبوتر در آن زندگی می‌کنند؛ ضمن اینکه دورتا دور این مجموعه 86هکتاری مسیری پیش‌بینی شده که شهروندان می‌توانند با کالسکه آن را طی کنند.

ایازی با اشاره به دسترسی‌های باغ پرندگان اظهار داشت: مجموعه باغ پرندگان دارای دسترسی‌های مناسبی است. بزرگراه شهید بابایی در شمال این محدود جای گرفته است و خیابان کوهستان که در زمان ساخت این مجموعه تعریض شده است نیز از کنار آن عبور می‌کند. در شرق نیز این محدوده به بزرگراه شهید باقری منتهی می‌شود.

کد خبر 211165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز