یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
۶ نفر

نرخ بلیت بازدید از باغ پرندگان شمال شرق تهران با تصویب شورای اسلامی شهر تهران از ۲۸ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

باغ پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین، «علی اصغر کمالی‌زاده» شهردار منطقه ۴ در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بازدید از مناطق گردشگری موضوع اساسی در سبد خانوار نیست، گفت: «نرخ قبلی بازدید از باغ پرندگان مبلغ ۲۸ هزار تومان بوده که با توجه به دو سال تعطیلی و با توجه به تورم باید ۹۰ هزار تومان تعیین می‌شد اما با چکش کاری های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی مبلغ ۶۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.»

متضرر شده‌ایم

مهندس «مجید قبادی» مدیرعامل شرکت توسعه آوران تجارت آروین و بهره‌بردار باغ پرندگان نیز دراین‌باره گفت: «نرخ بازدید از مجموعه باغ پرندگان  از ۲ سال پیش تاکنون افزایش نداشته و با توجه به تعطیلی این مجموعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و  بالا رفتن نرخ تورم و در نتیجه افزایش هزینه نگهداشت و ... متضرر شده‌ایم.»

باغ پرندگان کجاست؟

بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه به مساحت ۲۳ هکتار در شمال شرق تهران و بر فراز تپه‌های جنگلی لویزان قرار دارد. در این باغ ۷ هزار پرنده در بیش از ۲۰۰ گونه متنوع از انواع پرندگان آبزی، شکاری، گرمسیری شامل پلیکان، قو، فلامینگو، درنا، اردک، طاووس، طوطی، شترمرغ و صدها پرنده کوچک و بزرگ ... نگهداری می‌شود.

در بخشی از این باغ که مخصوص پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند بزرگترین سازه توری مسقف دنیا به ارتفاع ۵۰ متر تعبیه شده و پرندگان در زیر این فنس توری آزادانه گردش می‌کنند بدون اینکه حصاری بین آنها و گردشگران باشد.

باغ پرندگان تهران با ویژگی‌های منحصر به فردش، یکی از زیباترین پارک‌های موضوعی کشور و جذاب‌ترین جاذبه‌ گردشگری پایتخت است.

باغ پرندگان تهران در بزرگراه شهید بابایی، مسیر غرب به شرق، بعد از خیابان هنگام، خیابان کوهستان قرار دارد.

کد خبر 714317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha