مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: هفته آینده مصادف با هفتم اردیبهشت‌ماه فاز اول مجموعه باغ پرندگان به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه در شرق تهران قرار گرفته و حدود 86هکتار وسعت دارد.

سید محمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه 16هکتار از این مجموعه 86هکتاری به پرندگان آبچری اختصاص دارد که نمی‌توانند پرواز کنند گفت: علاوه براین در قسمت جنوبی شتر مرغ‌ها، در قسمت شمالی عقاب‌ها و در تمام سطح مجموعه نیز کبک‌ها و بلدرچین‌ها رها هستند.

به گفته ایازی، ظرف ماه‌های آینده برای پرندگان دشتچری با قدرت پرواز بالا توری‌هایی به مساحت 100هزار مترمربع و ارتفاع 50متر ایجاد خواهد شد تا پرندگان بتوانند در این محوطه پرواز کنند از سوی دیگر برای پرندگان شکاری نیز قفس‌هایی درنظر گرفتیم تا در آنجا نگهداری شوند.

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه باغ پرندگان در دوفاز بهره‌برداری می‌شود گفت: فاز اول در بخش جنوبی ظرف هفته آینده به اتمام می‌رسد و فاز دوم که در بخش شمالی قرار دارد در ماه‌های آتی آماده خواهد شد.ایازی با بیان اینکه در ایران 512گونه پرنده وجود دارد گفت: تلاش ما این است که بتوانیم تمامی این‌گونه‌ها را نگهداری کنیم و پیش‌بینی شده در مراسم افتتاحیه سفرای میهمان، هر کدام‌یک نوع از پرنده خاص کشورشان را به این مجموعه اهدا کنند.

بنا براین گزارش هم‌اکنون 1500پرنده درباغ پرندگان نگهداری می‌شود که این میزان در آینده نزدیک به 7500پرنده افزایش خواهد یافت، علاوه براین غیر از درختان سوزنی برگی که در این مجموعه کاشته شده درختان پهن برگ بسیاری نیز غرس شده که می‌تواند در تلطیف هوای شهر منطقه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

کد خبر 210165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز