همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رئیس هیات مرکزی نظارت در جلسه غیرعلنی 24 اردیبهشت ماه مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در همه مراحل رعایت قانون انجام گیرد و دقت کافی به عمل آید تا کسی بلاوجه رد صلاحیت نشود.

جواد جهانگیرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی محمد جواد کولیوند رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها که به دقت انجام شده است داد.

وی همچنین زمانبندی بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر را اعلام کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین در ادامه اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی بعد از گزارش کولیوند، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دقت شود که در همه مراحل رعایت قانون انجام گیرد و دقت کافی به عمل آید تا کسی بلاوجه رد صلاحیت نشود.

جهانگیرزاده گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر کسی هم رد صلاحیت شده باید با دقت کافی به اعتراض رد صلاحیت شدگان رسیدگی شود.

وی با اشاره به حضور بیش از 90 نفر از اعضای هیات های نظارت در جلسه غیرعلنی افزود: با رای استمزاجی مقرر شد تا نمایندگان در جریان بررسی و تصویب جزئیات لایحه بودجه در روز پنجشنبه جلسه علنی نداشته باشند.

دریافت  اعتراض 90 نامزد رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر تهران

در همین رابطه رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران از دریافت اعتراض 90 کاندیدای رد صلاحیت شده شورای شهر تهران خبر داد.

حسین طلا به مهر گفت: هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران تا 12 خردادماه فرصت بررسی اعتراض رد صلاحیت شدگان در انتخابات شورای شهر و روستا را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چند کاندیدای رد صلاحیت شده اعتراض خود را به هیات نظارت استان تهران ارسال کرده اند گفت: در کل 40 شهر استان تهران تا ساعت 9 صبح امروز کسانی که به رد صلاحیت هیات‌های اجرایی اعتراض داشتند 311 نفر هستند که از این تعداد 90 نفر مربوط به شهر تهران است.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر در شهر تهران رد صلاحیت شده اند، گفت: تعداد رد صلاحیت شدگان را نمی دانم اما از تعداد رد صلاحیت شدگان 90 نفر نسبت به رد صلاحیت خود معترض هستند که درخواست آنها نسبت به این رد صلاحیت به دست ما رسیده است.

کد خبر 214105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز