همشهری آنلاین: دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرات مکتوب خود از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور خواستند در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به قانون توجه کند.

به گزارش فارس، فرهاد بشیری و حسین فتاحی نمایندگان پاکدشت و شهر بابک در مجلس شورای اسلامی به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور درباره توجه به قانون و قانون اساسی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تذکر کتبی دادند.

تذکر کتبی این دو نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر یکشنبه 22 اردیبهشت ماه مجلس قرائت شد.

علاوه بر این، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه در اخطاری قانونی به استناد به اصول 3 ،29 و 121 قانون اساسی که بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه و نیز تکلیف دولت به رعایت عدالت تأکید می‌کند، برخورد محمود احمدی‌نژاد در همراهی با یک کاندیدای ریاست جمهوری را برخوردی «ناشایست» و «غیرعقلانی» دانست.

قاضی‌پور در صحن مجلس گفت: برای نخستین بار یک رئیس جمهور در انتخابات بعدی حضور یافت و شأن مقام ریاست جمهوری را زیر سؤال برد، آیا زمان آن نرسیده است که اعلام عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح کنیم؟

بر طبق این گزارش، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز طی تذکری در صحن علنی مجلس با انتقاد از اقدام رئیس‌جمهور در همراهی با مشایی برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: لازم است مجلس در این زمینه موضع‌گیری کند.

وی تاکید کرد: حرکت رئیس جمهور که در وزارت کشور همراه یک کاندیدا حضور یافت و حتی در نشست خبری او شرکت کرد و رسماً اعلام کرد «فلانی یعنی فلانی»، تخلف و همچنین توهین به خرد سیاسی ملت شهید پرور ایران است که همواره در طول انقلاب در انتخابات‌ها شرکت کردند و خودشان تشخیص می‌دهند چه کسی لیاقت دارد ریاست جمهوری را به او بسپارند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در این باره به فارس گفته است: رئیس جمهور کشوری که مجری انتخابات است باید در کمال بی‌طرفی نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کند اما محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری است که در روز شنبه 21 اردیبهشت ماه دست کاندیدای خود را گرفته و با حضور در وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام وی برای ریاست جمهوری اقدام کرده و حتی در مصاحبه‌ای صلاحیت این نامزد را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری تأیید می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور رئیس جمهور به همراه رحیم مشایی در وزارت کشور حاکی از این بوده که رئیس جمهور به دنبال حمایت از کاندیدای مورد نظر خود بوده و چنین اقدامی در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران در کشور به وقوع نپیوسته است.

کد خبر 213820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز