چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره‌شمالی دو موشک میان‌برد را از محل پرتاب آنها در سواحل شرقی این کشور خارج کرد.

north korea

پس از نگرانی‌ها درخصوص آزمایش موشکی احتمالی جدید کره‌شمالی بعد از انتقال چند موشک به منطقه پرتاب، توسط این کشور، مسئولان آمریکا اعلام کردند که که این حرکت می‌تواند گامی در راستای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره باشد.

بنا به گزارش انبی سی نیوز،جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون که از اظهارنظر مستقیم درباره این موشک‌ها خودداری کرد، به خبرنگاران گفت: آنچه اخیرا دیده ایم وقفه در اقدام‌های تحریک آمیز است و من فکر می کنم که این به وضوح برای تلاش‌ها درخصوص اطمینان از صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره مفید است.

کره‌شمالی پیشتر برخی اهداف مشخص در آمریکا و کره جنوبی را تهدید به حمله کرده بود.

پس از اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره‌شمالی در ماه مارس پس از سومین آزمایش اتمی این کشور که در ماه فوریه انجام شد، پیونگ‌یانگ دست به این تهدیدها زد.

کره‌شمالی موشک‌های میان برد موسودان را در سال ۲۰۱۰ در جریان یک رژه نظامی به نمایش گذاشت اما در آن زمان هنوز آنها را آزمایش نکرده بود. کره جنوبی ماه گذشته وضعیت اضطراری را تا حد بسیار خطرناک بالا برد و آن زمانی بود که نشانه‌هایی از آماده شدن همسایه شمالی‌اش برای انجام یک آزمایش موشکی ظاهر شد.

به گفته منابع آگاه در دولت آمریکا و کره جنوبی، حداقل یک موشک بالستیک با برد سه هزار کیلومتری سوختگیری و آماده پرتاب شده بود.

به گزارش سی ان‌ان‌،اوباما ،رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری مشترک بعد از دیدار با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی،پارک گئون های گفت دیگر به کره‌شمالی برای رفتارهای تحریک‌آمیز و تهدید‌آمیز امتیاز داده نمی‌شود.

 more دیدار روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا در واشنگتن

چین نیز بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال، در تازه‌ترین حرکت خود، داد و ستد با بان تبادل ارز کره‌شمالی را به‌شدت کاهش داده‌است. این اولین سیاست چین درخصوص کره‌شمالی است که به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

کد خبر 213219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز