یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در صورتی که تعاونی‌های ورشکسته از سوء‌مدیریت دچار مشکل نشده باشند، از آنها حمایت به عمل می‌آورد.

مدیر عامل صندوق تعاون، اعلام کرد: با معرفی این قبیل تعاونی‌ها به ستاد بحران وزارت تعاون حمایت‌های لازم از آنها به عمل خواهد آمد.

محمد کریمی، با  اشاره به اینکه امسال 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق به تعاونگران اعطا خواهد شد، به همشهری تاکید کرد: این اقدام به دنبال تصویب افزایش سرمایه اولیه صندوق به 840 میلیارد ریال از سوی دولت و مجلس و تخصیص آن به صندوق تعاون صورت می‌گیرد.

وی در زمینه اقدامات انجام شده برای کمک به اعضای تعاونی‌های اعتباری کارگری و کارفرمایی در سال جاری افزود: دوره انتظار سپرده در صندوق تعاون برای تسهیلات کوتاه مدت حداقل 2 ماه، برای تسهیلات میان مدت حداقل 4 ماه و برای تسهیلات بلندمدت حداقل 6ماه خواهد بود و تسهیلات با مدت انتظار 3 ماه و ضریب سه برابر سپرده پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: صندوق تعاون در نظر دارد، برای هر یک از اعضای تعاونی روستایی با اعمال ضریب 5/1 برابری نسبت به دوره گردش حساب، 8 میلیون تومان  تسهیلات پرداخت نماید.

در همین راستا و با همان شرایط ضریب 5/1 برابری موجودی حساب 5 میلیون تومان  تسهیلات خرید مسکن برای اعضای تعاونی‌های مسکن در نظر گرفته شده است.

کریمی با تاکید بر تصمیم مسئولان دولت نهم برای حل مشکل مسکن هم گفت: در این راستا تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن به اعضای تعاونی‌ها اعطا می‌شود. برای تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی نیز تا سقف یک میلیون تومان تسهیلات قابل پرداخت است.

وی تاکید کرد: این تسهیلات در مقابل سفته به اعضای تعاونی‌ها که در صندوق تعاون کشور سپرده‌گذاری کرده‌اند پرداخت می‌شود و هیچ سندی برای وثیقه در رهن این صندوق نمی‌ماند.

کد خبر 21319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز