گروه اقتصادی: به دنبال اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر شده است تا 14 راهبرد اجرایی از سوی وزارت تعاون به کار گرفته شوند که یکی از این راهبردها تأسیس بانک توسعه تعاون است.

وزیر تعاون در این باره گفت: بحث تأسیس بانک توسعه تعاون در لایحه سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی گنجانده شده است و هم‌اکنون منتظر تصویب نهایی آن در مجلس هستیم.

محمد عباسی افزود: با تصویب نهایی لایحه اجرایی سیاست‌های اصل 44 پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بانک توسعه تعاون تأسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای بخش تعاون ایجاد 355 هزار فرصت شغلی در سال گذشته در نظر گرفته شده بود، گفت: با این وجود پارسال 300 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد شد.

عباسی گفت:‌ در سال‌جاری ایجاد 450 هزار فرصت شغلی برای بخش تعاون دیده شده است.

وی تولید مسکن توسط تعاونی‌های مسکن را از جمله اولویت‌های کاری وزارت تعاون در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با مسئولان وزارت مسکن منعقد کرد‌ه‌ایم، قیمت زمین از بهای مسکن حذف خواهد شد و زمین به صورت اجاره 99 ساله به تعاونی‌های مسکن ساز ارائه خواهد شد.

وزیر تعاون در ادامه از اجرای طرح جامع نظارتی برای افزایش بهره‌وری تعاونی‌ها در سال 86 نیز خبر داد و گفت: امسال همچنین طرح آمارگیری و ساماندهی اصناف با حذف واسطه‌ای توزیع برای توزیع محصولات مورد نیاز مردم با قیمت واقعی با مشارکت وزارت بازرگانی اجرا خواهد شد.

وی سهم فعلی بخش تعاون از اقتصاد ملی را 5 درصد معادل 5 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: قصد داریم این میزان را تا پایان برنامه چهارم به 25 درصد و 63 هزار میلیارد تومان برسانیم.

کد خبر 20039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز