همشهری آنلاین: رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور از ارائه چند طرح به دولت برای رونق بخش مسکن خبر داد و گفت: پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به دولت ارائه شده است.

ایرج رهبر

ایرج رهبر در گفت‌و‌گو با تسنیم، افزود: به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم که بخش خصوصی با مالیکت خود ساخت و ساز در شهرک‌های اقماری را اجرا کند. این پروسه در طرح مسکن مهر اجرا شد و به دنبال اخذ مجوز ساخت و ساز در شهرک‌های اقماری هستیم.

وی ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی برای ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود دارد، اما اجرای این برنامه‌ها و تحقق اهداف تعریف شده آنها نیازمند تعامل دولت با بخش خصوصی است. این بخش از امکانات و توانمندی بالایی برخوردار است و امتحان خود را در ساختمان‌سازی پس داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش‌بینی آینده بازار مسکن پرداخت و افزود:‌ آینده این بازار به شرایط اقتصادی و میزان تورم بستگی دارد، در حال حاضر نرخ تورم راضی‌کننده است و از این رو پیش‌بینی روند آرامی را برای بخش مسکن داریم.

رئیس‌انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: هم‌اکنون با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و برای حل این مشکل باید در جهت تولید هر چه بیشتر مسکن گام برداریم.

رهبر اظهار کرد: در این راستا نیز باید از شرکت‌های خصوصی که توانمندی خود را ثابت کرده‌اند، استفاده شود. بخش خصوصی در ساخت‌وسازهای مسکن پتانسیل خوبی دارد.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما برای رونقل مسکن اعطای تسهیلات 70 تا 100 میلیون تومانی به اقشار مرفه است، گفت:‌ بخش خصوصی در طرح مسکن مهر پتانسیل‌های خود را نشان داد و برای اقشار کم‌درآمد جامعه در کوتاه‌ترین زمان خانه‌های با کیفیتی را ساخت.

وی ادامه داد: پس از مسکن مهر که برای اقشار خاص اجرا شد، نیاز است که برای اشخاص توانمند به لحاظ مالی چنین برنامه‌ای اجرا شود.

کد خبر 213142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز