همشهری آنلاین: رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن به نام مالک است و مالکان می‌توانند پس از دریافت این وام به سازنده وکالت دهند و خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند.

ایسنا نوشت: ایرج رهبر درباره‌ مصوبه وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن توضیح داد: با پیشنهادات اعلام شده به وزارت راه و شهرسازی در نهایت اواخر هفته گذشته مصوبه‌ی شورای عالی مسکن مبنی بر افزایش مبلغ وام ساخت به 50 میلیون تومان اعلام شد.

وی افزود: این پیشنهاد را مدتی پیش به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم تا دهک‌های نسبتا توانمند نیز بتوانند از تسهیلات مسکن بهره‌ ببرند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اقشار متوسط جامعه از مسکن مهر بهره می‌برند، گفت: در راستای پیشنهاد تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی در بخش مسکن درنهایت مبلغ وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان مصوب شد.

رهبر افزایش مبلغ وام ساخت مسکن را به نفع مالکان عنوان و اظهار کرد: برای مشارکت در ارائه این وام در حال توافق با بانک‌های دولتی هستیم چراکه بانک‌های دولتی باید سپرده‌های مردم را جهت سیاست‌های دولت به کار گیرند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره‌ی بازپرداخت وام ساخت مسکن گفت: پس از پایان زمان مشارکت یا همان دوره ساخت که حدود یک تا دو سال است، 40 میلیون تومان از 50 میلیون تومان با سود دوران مشارکت می‌تواند به خریدار منتقل شود.

به گفته رهبر این طرح برای آن دسته از متقاضیان مسکن است که قصد خرید خانه دارند اما آورده‌شان کم است.

وی معتقد است: در صورتی که بانک‌ها محدودیتی برای اعطای این تسهیلات به متقاضیان نداشته باشند، طرح ساخت و ساز و تولید مسکن رونق می‌گیرد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: وام ساخت 50 میلیون تومانی مسکن بیشتر در شهرهای متوسط خود را نشان می‌دهد و این بدین معنی نیست که در کلان‌شهرها تاثیری ندارد اما بیشتر برای متقاضیانی است که برای خرید خانه کسری مبلغ دارند.

کد خبر 215970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز