همشهری آنلاین: رکود خرید و فروش مسکن در بازار باعث شده تا این روزها قیمت انواع وام مسکن نسبت به قیمت‌های اسفندماه سال گذشته کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی داشته و نسبت به ماه گذشته ثابت باشد.

گزارش فارس از برخی دفاتر فعال در خرید و فروش وام مسکن حاکی است که رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا قیمت وام مسکن در بازار از اواخر ماه سال گذشته روند نزولی به خود بگیرد.

قیمت وام مسکن نسبت به ماه گذشته نیز بدون هیچ تغییری ثابت مانده است.

بنابر این گزارش و به گفته فعالان بازار، وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن در حال حاضر برای متقاضیان دو میلیون و 300 هزار تومان است که با سایر هزینه‌ها این مبلغ به 2 میلیون و 950 هزار تومان می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: اگر هزینه قطعی و رهنی در دفترخانه اسناد رسمی به میزان 350 هزار تومان،هزینه کارشناسی 50 هزار تومان، هزینه وکالت 100 هزار تومان و کد رهگیری 150 هزار تومانی را به این میلغ اضافه کنیم خرید یک وام 20 میلیون تومانی 2 میلیون و 950 هزار تومان خواهد شد.

قیمت وام 20 میلیونی خرید مسکن در اسفند ماه سال گذشته 3 میلیون و 100 هزار تومان بود.

فعالان بازار دلیل کاهش قیمت وام مسکن در بازار را رکود خرید و فروش مسکن معرفی می‌کنند و می‌گویند رکود بازار مسکن از یک سو و کفاف ندادن وام 20 میلیونی برای خرید مسکن باعث شده تا استقبال زیادی از این وام صورت نگیرد.

این گزارش می‌افزاید: این روزها در بازار متقاضیان وام مسکن بیشتر فروشنده هستند و همین افزایش عرضه باعث شده تا قیمت وام خرید مسکن نسبت به اواخر سال گذشته کاهشی باشد.

براساس این گزارش، اوراق وام مسکن در بازار نیز امروز به غیر از هزینه‌های جانبی دو میلیون و 150 هزار تومان بود و با اضافه شدن هزینه‌های کارشناسی 50 هزار تومان هزینه‌های قطعی و رهنی 450 هزار تومان و 250 هزار تومان سند قطعی این مبلغ به دو میلیون و 900 هزار تومان می‌رسد.

وام جانبازی نیز در بازار این روزها رونق چندانی ندارد. سقف این وام که 45 میلیون و تنها بر روی سند ملکهای 90 میلیون تومان به بالا داده می‌شود سودش 4 درصد است. متقاضیانی که قصد خرید این وام را دارند باید 16 میلیون و 500 هزار تومان که بابت کارمزد، هزینه دفترخانه، و کارشناسی خواهد بود بپردازند و در نهایت مبلغی در حدود 27 میلیون تومان از وام برای او باقی بماند.

کد خبر 216595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز