شیروان: تعدادی از متقاضیان مسکن مهر کوی وحدت شیروان می‌گویند‌ افزایش قیمت این واحدهای مسکونی اصلا منطقی نیست؛ چرا که ابتدا به مردم گفته شد باید هفت میلیون تومان به‌عنوان آورده نقدی پرداخت کنند اما در حال حاضر ‌ 22میلیون تومان از مردم طلب می‌کنند.

مسکن مهر

 به گزارش مهر، آنان اعتقاد دارند‌پیش از آنکه قیمت‌ها به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یابد، مراحل ساخت تعدادی از واحدهای مسکن مهر کوی وحدت بیش از 70درصد پیشرفت کرده بود ‌ بنابراین افزایش قیمت معنایی ندارد و مردم نباید چوب کم‌کاری دیگران را بخورند.

نگرانی از افزایش بیشتر قیمت

سید علی اکبر حسینی یکی از متقاضیان مسکن مهر شیروان می‌گوید: من یکی از اعضای مسکن مهر در شیروان هستم که در سال‌89 در یکی از این شرکت‌ها ثبت‌نام کردم و در آن زمان مسئولان تعاونی اعلام کردند شما با آورده نقدی حداکثر 9میلیون تومان صاحب خانه می‌شوید.

وی با بیان اینکه مطالبه 22میلیون تومانی آورده نقدی از سوی شرکت کاملا خلاف وعده‌های مسئولان است، می‌افزاید: چندین بار برای تحویل واحدهای مسکونی وعده داده شد؛ ابتدا شهریور 90 و بعد اسفند همان سال و پس از آن نیز خرداد91 به‌عنوان زمان قطعی تحویل تعیین شد اما در حال حاضر اردیبهشت 92 را پشت سر می‌گذاریم و خبری از تحویل واحدها نیست.

حسینی اظهار می‌کند: قول تحویل واحد‌ها را در شهریور 92داده‌اند و گفته‌اند که اگر اعضا تمام مبلغ آورده نقدی یعنی 22میلیون تومان را پرداخت کنند واحدها را تحویل خواهیم داد. افسوس که از این وعده‌ها بسیار شنیدیم و از این هراس داریم که به‌دلیل کندی‌کار و مسائل دیگر که انبوه‌ساز مرتکب آن می‌شود، این مبلغ نیز افزایش یابد. یکی دیگر از اعضای مسکن مهر کوی وحدت شیروان نیز می‌گوید: من کارگر ساده روزمزد هستم و امثال من که برای دریافت واحدهای مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند توان پرداخت 22میلیون تومان آورده نقدی را ندارند.

وی که مایل به معرفی خود نیست می‌افزاید: با شرایط فعلی که حداکثر درآمد ماهانه بنده به 450هزار تومان نمی‌رسد چگونه باید 22میلیون تومان را فراهم کنم؟ مطمئن هستم بیش از 90درصد اعضا نیز همین مشکل را دارند. وی اضافه می‌کند: در جلسه مجمع تعاونی، مسئولان اعلام کردند دولت اجازه داده‌ اگر واحدها آماده تحویل شوند و بعد از گذشت چند‌ماه متقاضی آورده نقدی خود را کامل واریز نکند؛ انبوه‌ساز حق فروش واحدها را به‌صورت آزاد دارد و این اصلا قابل‌قبول نیست چرا که این واحدها با سرمایه‌های ما ساخته شده است. تکلیف پول ما که در این چند سال در اختیار انبوه‌ساز بوده است چه می‌شود؟
یکی دیگر از اعضا در این زمینه می‌گوید: با شرایط فعلی هر واحد مسکونی با احتساب وام 25میلیون تومانی مسکن، بالغ بر 47میلیون تومان تمام می‌شود که اگر هزینه نصب کابینت و پکیج را نیز به آن اضافه کنیم این میزان به بیش 50میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی می‌گوید: پیمانکار با پول‌های ما مصالح را در زمان ارزانی خریده و الان به قیمت روز با ما محاسبه می‌کند!
الهه حسینی یکی دیگر از اعضا که در تعاونی مسکن مهر پنج این شهرستان ثبت‌نام کرده می‌گوید: ما هشت نفر بودیم که با همدیگر در مسکن مهر کوی وحدت شیروان ثبت‌نام کردیم اما در حال حاضر که محاسبه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اگر ما هشت نفر نیمی از میزان آورده نقدی که تعاونی اعلام کرده را روی هم می‌گذاشتیم می‌توانستیم در بهترین نقطه شهر زمین بگیریم و با استفاده از تسهیلات مسکن و باقیمانده مبلغ بهترین آپارتمان را بسازیم.

وی می‌افزاید: با توجه به شرایط پیش آمده نه راه پیش داریم و نه راه پس؛ نه می‌توانیم مبلغ 22میلیون تومان آورده نقدی را تهیه کنیم و نه می‌توانیم بعد از چندین سال از دریافت مسکن مهر انصراف دهیم.
حسینی اضافه‌می کند: اعتراض خود را نسبت به این موضوع در جلسه مجمع به گوش مسئول تعاونی رساندیم که ایشان اعلام کردند بخشنامه افزایش قیمت از اداره راه و شهرسازی آمده است.

انصراف 100متقاضی

مدیرعامل اتحادیه‌های مسکن مهر شهرستان شیروان با انتقاد از افزایش مبلغ آورده نقدی متقاضیان مسکن مهر در شیروان می‌گوید: متقاضیان مسکن مهر توان پرداخت 22میلیون تومان آورده نقدی را ندارند. محمد اسلامی‌مقدم با اشاره به اینکه در واحدهای مسکن مهر شیروان نصب کابینت و پکیج نیز به‌عهده انبوه‌ساز نیست، ادامه می‌دهد: در حال حاضر‌بیش از 100متقاضی از مشارکت در ساخت و تحویل این واحدها در شیروان منصرف شده‌اند.

تبدیل رؤیای خانه‌دار شدن به کابوس

در پی اعتراض‌ها و با وجود اینکه چند پیمانکار نیز خلع ید شده‌اند اما باز هم راه بی‌نتیجه سال‌های گذشته و حرف‌های تکراری، تکرار می‌شود و در بهاری که به پایان دولت پایه‌گذار این طرح نزدیک است، برای شکوفا شدن طرح مسکن مهر برای هزار و 400خانوار شیروانی راهی طولانی باقی مانده و شاید هم خانه‌دارشدن بخشی از آنها به کابوس تبدیل شود.

کد خبر 211575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز