یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : دکتر حداد عادل اعلام کرد: از ورود خبرنگار شبکه خبری الجزیره به مجلس به دلیل اهانت این شبکه خبری به حضرت آیت‌الله سیستانی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامعلی حدادعادل رییس مجلس شورای اسلامی ایران در نطق پیش از دستور روز یکشنبه 16 اردیبهشت در مجلس گفت: شبکه خبری الجزیره در برنامه‌ای با اهانت به مردم عراق و مراجع عظام تقلید و به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی به ملت عراق اهانت کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این اهانت احساسات مردم عراق را جریحه دار کرده و روز گذشته(شنبه 15 اردیبهشت) مردم در شهرهایی مانند نجف و کربلا و برخی کشورهای دیگر تظاهراتی در محکوم کردن این اقدام خطای شبکه الجزیره برپا کردند.

وی در ادامه با محکوم کردن این اقدام افزود: ما این مساله را توطئه دشمنان اسلام و عراق می‌دانیم و قویا از مجاهدت‌های مراجع عظام تقلید و به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی در نجف تقدیر و تشکر و حمایت می کنیم و نقش ایشان را در حفظ وحدت عراق نقشی بی‌بدیل می‌دانیم. 

حدادعادل تصریح کرد: معتقدیم شبکه‌ای مانند الجزیره درست به علت همین نقش،  بسیار موثر است که این اهانت را روا داشته‌، لذا ضمن محکوم‌کردن این عمل ما هم در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته‌ایم از ورود خبرنگاران این شبکه به مجلس جلوگیری کنیم تا وقتی این شبکه رسما از این عمل نادرست عذرخواهی کند.

کد خبر 21276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز