چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر بحرانی بودن شرایط فعلی کشور و نگرانی برخی از مسئولان تصریح کرد: مادامی که ملت ایران متحد باشد هیچ بحرانی این ملت را تهدید نخواهد کرد.

غلامعلی حداد عادل که در کنفرانس مطبوعاتی خود در مجلس سخن می‌گفت افزود: آنچه مهم است عزم یک ملت برای داشتن استقلال و ایستادگی در مقابل مداخله خارجی است. همه باید در این شرایط در جهت همگرایی و تفاهم گام‌ بردارند و تا حدود زیادی هم همین طور است.

بودجه سایه

وی در ادامه تنظیم بودجه سایه از سوی سازمان مدیریت را یک تمرین و اقدام احتیاطی دانست و افزود: نباید آن‌ را به‌گونه‌ای تلقی کرد که خیلی جدی جلوه داده شود.

حداد عادل همچنین از سفر لاریجانی به مونیخ حمایت کرده و افزود: حضور وی به این دلیل است که به اعتقاد ما تنها راه‌حل مسئله هسته‌ای ما مذاکره است و در عین حال عزم نظام بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای می‌باشد.

حمایت از بودجه

رئیس مجلس همچنین بودجه تنظیم شده از سوی دولت برای سال آینده را بهتر از بودجه 85 دانست و با انقباضی دانستن بودجه گفت: موضوع اصلی اختلاف سال پیش نمایندگان با دولت بر سر خواست دولت برای افزایش بودجه عمرانی بود که امسال این مشکل تا حدود زیادی رفع شده و به‌نظر من در این بودجه دولت سعی کرده وابستگی نفتی را نیز کاهش دهد.

حمایت از شیعیان

وی همچنین در خصوص کشتار  شیعیان جهان در روزهای اخیر به‌ویژه در یمن و اقدام مجلس ایران در این خصوص گفت: ما از هر فرصتی و امکانی برای تأکید بر وحدت استفاده می‌کنیم و هدف تمام این موارد اخیر این است که مسلمانان نیروی خود را صرف برخورد با هم کنند و دشمن با استفاده از غوغای مصنوعی ایجاد شده به اهداف خود برسد.

حداد عادل همچنین درخصوص ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در عراق گفت:  ما دلیلی برای سهل‌انگاری دولت عراق نمی‌بینیم و بر این باوریم که آمریکا اجازه اداره کشور را به دولت عراق نمی‌دهد.

در حاشیه مجلس

* رضا عبداللهی به عنوان رئیس، محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد که هر دو نواب رئیس مجلس هستند به عنوان نواب اول و دوم، محمدمهدی مفتح و احمد نیک‌فر و هادی حق‌شناس نیز به عنوان منشی‌های هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق مشخص شدند. این کمیسیون از سه‌شنبه کار خود را آغاز می‌کند.

* طرح قانونی تشکیل شورای عالی قرآن اعلام وصول شد. نمایندگان در جلسه آتی خود یعنی سه‌شنبه 24 بهمن، جلسه رأی اعتماد به غلامحسین الهام را در دستور خواهند داشت.

* 206 نماینده با امضای بیانیه‌ای، اقدامات ضد دینی رژیم صهیونیستی و تخریب دیوار مسجد‌الاقصی را محکوم کردند. رئیس مجلس نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود از مسلمانان خواست به جای فرو غلطیدن در ابهامات موهوم، متوجه دشمن اصلی باشند.

* 7 تن از نمایندگان در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی، صنایع و بازرگانی رسیدگی به علت رد صلاحیت گسترده جمعی از داوطلبان هیأت نمایندگی اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن را خواستار شدند.

* نمایندگان پس از دو جلسه بحث و بررسی با کلیات طرح نحوه تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه و شیوه رسیدگی به لایحه بودجه مخالفت کردند.

از 199 نماینده حاضر در جلسه، این طرح با 107 موافق مواجه شد اما چون تغییر آیین‌نامه به دوسوم آراء نیاز دارد این طرح به تصویب نرسید.

* سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس از آمادگی این فراکسیون برای انجام یک مذاکره شفاف با آمریکایی‌ها با حفظ اقتدار و منافع ملی کشورمان خبر داد.

نورالدین پیرمؤذن با اشاره به جلسه فراکسیون اقلیت گفت: با توجه به اعلام آمادگی نمایندگان کنگره آمریکا برای مذاکره با ایران، فراکسیون اقلیت نیز آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

* وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سئوال بیژن شهبازخانی نماینده ملایر در مورد انتشار فهرست رانت‌خواران در سیستم بانکی کشور برای نمایندگان مجلس گفت: چنین اختیاری ندارم، نمی‌دانم برای چه این لیست را می‌‌خواهید.

* 134 نماینده در نامه‌ای به حداد عادل نوشتند: متأسفانه هیأت رئیسه بر خلاف آیین‌نامه و قانون اساسی اصرار دارد که هیچ یک از سئوالات نمایندگان در موعد نزدیک به مهلت مقرر در قانون اساسی مطرح نشود و به نظر می‌رسد که با تصمیم جدید هیأت رئیسه، نمایندگان بیش از گذشته مسلوب‌الاختیار خواهند شد.

کد خبر 15240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز