یکشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

رییس‌ مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه نهم مهر مجلس گفت: تحریم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ تاثیری در وضع ملت ندارد.

به گزارش ایرنا، دکتر حدادعادل با اشاره به تصویب تحریم مجدد ایران توسط مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و تایید آن توسط جرج بوش رییس جمهوری آمریکا، افزود: تصویب مجدد این تحریم حکایت از آن داردکه آمریکایی‌ها همچنان در مسیر گذشته گام برمی دارند.

وی ادامه داد: آنها تصمیم جدی در تجدید نظر در سیاست‌های خود ندارند و از وضعی که امروز درجهان پیداکرده‌اند، درس نگرفته‌اند.

رییس مجلس گفت: حقیقت این است که افزایش نفرت از سیاست‌های آمریکا امروز در جهان به حدی آشکار است که به تایید مقامات و رسانه‌های این کشور ، این نفرت به داخل آمریکا نیز رسیده است .

حدادعادل بابیان اینکه " این وضعیت زنگ خطری برای آمریکاست " گفت:
مقامات خفته آمریکا را باید این زنگ خطر بیدار کند تا در مسیر گذشته گام برندارند و بیش از این بر طبل دشمنی با ملت‌ها نکوبند و با اراده ملتها و بر حاکمیت ملتها برسرنوشت خودشان مخالفت نکند.

وی افزود: این تحریم‌ها در وضع ملت ایران اثری ندارد . ملت ایران با این تحریم‌های آمریکا از دیربار آشناست و به این تحریم‌ها عادت داریم.

رییس مجلس تاکیدکرد: آمریکایی‌ها هنوز این نکته مهم را درک نکرده‌اند که ملت ایران در ‪ ۲۸‬سال پیش انقلاب کرد تا به سلطه ودخالت آمریکا برایران خاتمه دهند و کشور را از وابستگی به این کشور نجات دهند.

حدادعادل افزود: این پیام اصلی انقلاب اسلامی برای آمریکاست و تا آمریکایی‌ها متوجه این پیام نشوند ، هیچگونه تغییر وتحولی در رابطه دو کشور حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: ملت ایران همچون سالهای گذشته با ایمان به خدا و تکیه بر همت فرزندان پرتلاش خود، دانشمدان و متخصصان سخت کوش خود در زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران، توانسته است راه خود را در مسیر پیشرفت ادامه بدهد.

وی افزود: کشور روز به روز شکوفایی علمی بیشتری پیدا کرده است، این تحریم‌ها بیش از آنکه به ضرر ملت ایران باشد ، به ضرر دولت آمریکاست.

رییس مجلس در بخش دیگر از سخنان خود به سفر هفته گذشته "رضا آقازاده" رییس سازمان انرژی اتمی به مسکو اشاره کرد و گفت: دراین سفر با مقامات روسی درباره تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر مذاکرات مفصلی انجام شد.

حدادعادل افزود: متاسفانه ساخت نیروگاه بوشهر بسیار طولانی مدت شده است ، ادامه مراحل ساخت و تکمیل آن یک علامت سووال ، ابهام و نگرانی در اذهان مردم ایران نسبت به قول و قرارهای مقامات روسیه ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: روسیه همسایه بزرگ و قدرتمند ایران است ، ایران از دیرباز بااین کشور روابط داشته، ما علاقه مند هستیم که این رابطه حفظ و گسترش یابد .

رییس مجلس بابیان اینکه این علاقه مندی دوسویه است ، اظهارداشت :
روسیه بارها این علاقه خود را اعلام کرده است .

حدادعادل گفت : خوشبختانه ایران با روسیه در مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله در بحث انرژی هسته‌ای همکاری خوبی داریم .

وی تاکیدکرد: انتظار داریم روس‌ها با تکمیل این نیروگاه و باعمل به وعده‌های خود زمنیه‌ای را برای ایجاد "بی‌اعتمادی" بوجود نیاورد و بلکه با عمل به وعده و راه اندازی این نیروگاه، راه را برای گسترش همکاریها و حتی قراردادهای بعدی در ساخت دیگر نیروگاه پیدا کند.

کد خبر 5123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز