همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس در حالی به یک فوریت لایحه واردات بنزین برای تأمین کسری آن رأی مثبت دادند که فوریت این لایحه شهریورماه به تأیید مجلس نرسیده بودند.

گزارش مهر حاکی‌است، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در دفاع از طرح یک فوریت لایحه اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و بند (د) تبصره 11 قانون بودجه سال 85 گفت: با وجود اظهارات موافق و مخالف کلیات لایحه در کمیسیون رأی نیاورد چون چنین لایحه‌ای از جنس متمم است و سقف بودجه را در سال جاری افزایش می‌دهد، به صورت دو شوری باید مورد بحث قرار گیرد. مسیر فعلی به شکل عادی سه - چهار ماه طول خواهد کشید.

به گفته عبداللهی، دولت در رابطه با کسری بنزین و نیاز به واردات بنزین بود، لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که یک فوریت آن در جلسه علنی رأی نیاورد و به طور عادی در کمیسیون برنامه و بودجه فرستاده شد که به صورت دو شوری مورد بحث قرار گیرد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر 5/2 میلیارد دلار پولی که برای واردات بنزین گذاشته بودیم طبق آمار و ارقام مسئولان وزارت نفت و شرکت نفت ایران آقایان مدعی هستند که این 5/2 میلیارد دلار در 6 ماهه اول به پایان رسیده است.

وی گفت: بنابراین باید تعیین تکلیف کنیم. امروز جمعی از دوستان درخواستی را تقدیم کردند که این لایحه حتما به صورت یک فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد و تعیین تکلیف شود یعنی مشخص کنیم می خواهیم بنزین وارد شود و ادامه وضع موجود را داشته باشیم یا دوستان معتقدند باید برای بنزین چاره جویی کنیم و برای سال بعد چه باید کرد مجلس باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد بنزین را سهمیه بندی کند از کارت هوشمند استفاده کند؛ به هر حال آنچه ضرورت دارد تعیین تکلیف است که باید صورت گیرد.

عبداللهی تصریح کرد: درخواست این است هفته آینده موضوع فوریت لایحه را در صحن مورد بررسی قرار دهیم.

البته درخواست کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه امروز مجلس بحث‌برانگیز شد اما در نهایت، از مجموع 136 رأی، یک فوریت این لایحه با 57 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 66 رأی ممتنع تصویب شد.

کد خبر 5131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز