همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص کمک این نیرو به سوریه در برابر تهاجمات رژیم صهیونیستی گفت: ارتش سوریه، ارتش مقتدر و آماده دفاع است و کمکی به ارتش سایر کشورها ندارد ولی اگر نیاز باشد می‌توانیم در بخش آموزش به آنها کمک کنیم.

امیر پوردستان

تسنیم نوشت: امیر احمدرضا پودستان فرمانده نیروی زمین ارتش با بیان اینکه شبیه‌سازهای پیشرفته‌ای هم‌اکنون در ارتش تولید می‌شود، گفت: این توانمندی‌ها گوشه‌ای از اقتدار سربازان فدایی جمهوری اسلامی ایران است که به سمع و نظر مردم ایران می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز یکشنبه طی سخنانی در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد 214 گفت: تهیه‌های قبل از جنگ بسیار مهم است و باید خود را برای روز جنگ آماده کرد.

وی افزود: هم‌اکنون که فرصت است باید خاکریز و تجهیزات درست کرد و تاکتیک‌های مختلف را آزمایش کرد چرا که در روز حادثه امکان این اقدامات نیست.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه ارتش در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته است، بر عزم نیروی زمینی ارتش در جهت حفظ و ارتقای توان رزمی نظامی تاکید کرد و گفت: حفظ و ارتقای آمادگی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما در این هدف که باید قالب‌های دفاعی را بالا ببریم، استوار هستیم.

پوردستان نیروی انسانی ماهر، تجهیزات به روز و آموزش را سه مولفه آمادگی دانست و گفت: ما از گذشته کار شبیه‌سازهای استاتیک را شروع کرده بودیم و امروز مجموعه نیروی زمینی به این قابلیت رسیده که پیشرفته‌ترین شبیه‌سازها را در کشور تولید می‌کند و در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه قادر 3 و تشکر از مسئولان این پروژه از رونمایی پروژه "قادر5" که شبیه‌ساز متحرک 209، کبری و شنوک خبر داد و گفت: این توانمندی‌ها گوشه‌ای از اقتدار سربازان فدایی جمهوری اسلامی ایران است که به سمع و نظر مردم ایران می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش شهید وطن‌پور امروز ظرفیت پذیرفتن دانشجو از سایر کشورها را دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دومین کشور تولید‌کننده شبیه‌‌ساز متحرک است که توسط صنعتگران داخلی انجام شده است.

وی افزود: شبیه‌سازهای گذشته استاتیک و ثابت بودند که در پایگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی شبیه‌ساز بالگرد 214 صددرصد متحرک است و در تمامی شرایط جوی امکانات خوبی را فراهم می‌کند.

پوردستان با تاکید بر اهمیت بحث تکرار در شبیه‌ساز بالگرد 214 گفت: این پروژه برای مونتاژ به پایگاه شهید وطن‌پور فرستاده می‌شود تا مورد استفاده دانش‌آموزان و هنرجویان قرار بگیرد.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا نیروی زمینی ارتش به سوریه در برابر تهاجمات رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد گفت: ارتش سوریه، ارتش مقتدر و آماده دفاع است و کمکی به ارتش سایر کشورها ندارد ولی اگر نیاز باشد می‌توانیم در بخش آموزش به آنها کمک کنیم.

کد خبر 212572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز