همشهری‌آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران دستور پیگیری توزیع آثار مرتبط با سریال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای را در نمایشگاه کتاب صادر کرد.

مهر نوشت: سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره توزیع آثاری با موضوع سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ما گروهی برای نظارت داریم. اگر کتابی مجوز چاپ نداشته که برخورد می‌شود و اگر مجوز داشته ماجرا متفاوت می‌شود. این به معنی آن است که کوتاهی شده و باید مورد بررسی قرار گیرد. من هم به دوستان تذکر می‌دهم که درباره توزیع این آثار بررسی لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ترخیص نشدن برخی از کتاب‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب گفت: برخی از آثار ترخیص شده و برخی دیگر نیز در حال ترخیص شدن است و گمرک هم قول داده که با ما همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سئوالی درباره ضعف ارائه محتوا در سالن کارنامه نشر گفت: گاهی چون جمعیت در این سالن کم است، اهالی رسانه فکر می‌کنند که این سالن و اجرایش ضعف دارد. مردم بیشتر به دنبال خرید کتاب هستند ولی ما بخش‌هایی را برای نخبگان جامعه قرار داده‌ایم که ممکن است با استقبال عمومی روبرو نشود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره توسعه نیافتن سالن کارنامه نشر نیز گفت: امسال در مقایسه با سال قبل تعداد اثر بیشتری در این سالن ارائه شده و کمبودهای کمتری در این سالن دیده می‌شود.

حسینی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد استقبال کم مردم از نمایشگاه کتاب نیز گفت: استقبال کم نشده و تنها دیروز 250 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند، اما شاید به خاطر اینکه بخش بین‌الملل از سالن شبستان جدا شده است و مخاطبانش به بخش‌های دیگری رفته‌اند، شاید کمی از ازدحام شبستان کم کرده است.

کد خبر 212201
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز