همشهری آنلاین: رییس کمیته ارزشیابی بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت، کتاب‌هایی که بر اساس سریال‌های ماهواره‌ای در نمایشگاه عرضه شده‌اند، مشکلی ندارند.

سه نوع اظهارنظر مختلف مسئولان درباره توزیع کتب حریم سرطان و عشق ممنوعه در نمایشگاه کتاب به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

مقام مسئول

اظهارنظر

اللهیاری معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه کتاب
(ایسنا)

  • درباره توزیع دو عنوان کتاب با موضوع داستان دو سریال تلویزیونی «عشق ممنوعه» و «حریم سلطان» که از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج کشور پخش می‌شود، ‌اطلاعی ندارم. ما به طور مداوم در حال رصد فضای نمایشگاه به منظور ایجاد فضایی آرام برای مخاطبان هستیم.


سید محمد حسینی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
(مهر)

  • درباره توزیع آثاری با موضوع سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، ما گروهی برای نظارت داریم. اگر کتابی مجوز چاپ نداشته که برخورد می‌شود و اگر مجوز داشته ماجرا متفاوت می‌شود. این به معنی آن است که کوتاهی شده و باید مورد بررسی قرار گیرد. من هم به دوستان تذکر می‌دهم که درباره توزیع این آثار بررسی لازم را داشته باشند.




مجید حمیدزاده
رییس کمیته ارزشیابی نمایشگاه
(ایسنا)

  • این آثار از حیث ضوابط نشر مشکلی ندارند. گاهی سریالی با مختصاتی ممکن است دارای اشکالاتی باشد یا هنرهایی در آن وجود داشته باشد که وقتی این آثار به کتابت درمی‌آیند، این اشکالات یا هنرنمایی‌ها منتقل نمی‌شوند؛ ‌بنابراین ما به این مسأله کاری نداریم که یک فیلم دارای چه مختصاتی است، اما آن‌چه در متن این کتاب‌ها آمده، مشکلی ندارد.
  • این کتاب‌ها طبق ضوابط نشر منتشر شده‌اند. شما نباید فیلم‌ را با کتاب مقایسه کنید. ممکن است چیزی در کتاب باشد که در فیلم نیاید، یعنی در یک فیلم مواردی حذف و موارد دیگر برجسته می‌شوند.
  • چیزهایی هست که در نوشته نمود آن‌چنانی ندارد و در فیلم برجسته می‌شود و برعکس. به همین دلیل نشر این کتاب‌ها مشکلی نداشته است.
کد خبر 212245
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز