همشهری آنلاین: هفتمین روز نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که حضور چهره‌‌های سیاسی در این روز مشهود بود از رئیس قوه قضاییه گرفته تا وزیر اطلاعات و حتی متهم فتنه 88.

به گزارش خبرگزاری فارس هفتمین روز نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که حضور چهره‌‌های سیاسی در این روز مشهود بود از رئیس قوه قضاییه گرفته تا وزیر اطلاعات و حتی متهم فتنه 88.

* بازار گرم چهر‌های سیاسی در نمایشگاه کتاب!

در روز هفتم نمایشگاه کتاب حضور چهر‌‌ه‌های سیاسی مشهود بود. اولین نفر آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه به نمایشگاه کتاب آمد و بازدید مفصلی نیز انجام داد و حتی کتاب‌های متعددی نیز خرید.

حیدر مصلی وزیر اطلاعات نیز امروز به نمایشگاه کتاب آمد و در این بازدید کتاب های «الشیعه» و «مقاصد الشریعه» را از بخش بین الملل نمایشگاه کتاب خریداری کرد و در ادامه به صحبت با ناشران لبنانی پرداخت و از اوضاع نشر جویا شد. (اینجا) سردار نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین نیز امروز برای رونمایی از یک کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کردۀ (اینجا)

همچین مهدی هاشمی رفسنجانی که هم‌اکنون به عنوان متهم فتنه سال 88 در حال محاکمه است به نمایشگاه کتاب آمد و در غرفه نشر معارف انقلاب (ناشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) حضور پیدا کرد. (اینجا) محمد علی ابطحی نیز امروز در نمایشگاه کتاب حضور داشت. همچنین خبرنگار فارس در مشاهدات میدانی خود فرزند کوچک محمود احمدی‌نژاد را نیز در حال خرید از نمایشگاه کتاب مشاهده کرد.

وزیر خارجه ایران نیز در معیت وزیر فرهنگ کشورهای کویت و قطر به بازدید از نمایشگاه کتاب پرداختند.

* استقبال ادب‌دوستان از نویسنده «کشتی پهلو گرفته»

سید مهدی شجاعی نویسنده و مدیر انتشارات کتاب نیستان سه‌شنبه 17 اردیبهشت در غرفه انتشارات کتاب نیستان حضور یافت و با علاقمندان به آثارش دیدار و گفت وگو کرد.

بسیاری از مردم در هنگام حضور وی در جلوی این انتشارات حاضر شدند و با وی گفت‌وگو کردند، همچنین عده زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب‌های سید مهدی شجاعی خریداری کرده و به امضای نویسنده رساندند. (اینجا)

* «ضد» فاضل نظری رکورد شکست

استقبال بی نظیر از مجموعه «ضد» فاضل نظری (تازه ترین مجموعه این شاعر) باعث شد این اثر در کمتر از یک هفته به چاپ دوم برسید. این اثر از نخستین روز عرضه آن در نمایشگاه همواره در صدر پرفروش های سوره مهر قرار داشته است

* چرا طلاب بن‌کارت خرید کتاب نگرفتند؟

علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه کتاب تهران روز گذشته درباره عدم اختصاص بن کارت خرید کتاب به طلاب گفت: به این دلیل که شماره دانشجویی آنها 5 رقمی بوده موفق به ثبت‌نام نشده و نتوانستند شماره خود را به سایت وارد کنند از این‌رو عملاً از 150 هزار نفری که باید در حوزه دانشجویی بن کارت می‌گرفتند تنها 120 هزار نفر دریافت کردند. متأسفانه در این دوره تاکنون طلاب نتوانستند بن کارت دریافت کنند اما در تلاشیم اگر سایت جوابگو باشد اجازه ثبت‌نام مجدد بدهد مجدد از طلاب و دانشجویان ثبت‌نام کنیم اگر این مهم اجرایی نشد ناچاریم یک راهکار دیگر ارائه کنیم.

* نویسنده نیهیلیست همچنان می‌فروشد!

گروه آیین و اندیشه فارس گزارش داد: نمایشگاه امسال نشان می‌دهد که این نام‌ها هستند که می‌فروشند و مخاطب بیشتر تحت تأثیر اسامی آشناست و کمتر به دنبال موضوع یا اثر خاص است. به عنوان نمونه، «چنین گفت زرتشت» اثر فریدریش نیچه از مشهورترین چهره‌های نیهیلیست (پوچ‌انگاری) یکی از آثار فلسفی امسال در غرفه انتشارات آگه عرضه می‌شود و بیش از 200 نسخه از چاپ اکنون به چاپ سی و دوم آن تا روز پنجم نمایشگاه کتاب به فروش رفته است. کتاب «تبارشناسی اخلاق» نیچه نیز جزو پرفروش‌های نشر آگه محسوب می‌شود. (اینجا را ببینید)

* معاون وزیر ارشاد هم از گرانی کتاب گله کرد

محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب در پاسخ به این سئوال که از نمایشگاه چه کتاب‌هایی خریده‌ایم گفت: 5 کتاب با موضوع ادبیات فارسی خریدم مثل قابوس‌نامه، اساس‌الاقتباس، صور خیال در شعر فارسی (شفیعی کدکنی) و مجموعه دوجلدی دانشنامه ارتباطات.

به گفته معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد کتاب‌‌ها در نمایشگاه گران بود و نمی‌شد بیش از این خرید کرد.

* دیگر مهمانان نمایشگاه کتاب

در هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران علاوه بر چهر‌ه‌های سیاسی، نویسندگان، شعرا و اهل ادب نیز حضور داشتند که اسامی آنها در حد وسع به شرح ذیل است:

محمدرضا سرشار (نویسنده و رئیس انجمن قلم ایران)، سیدمهدی شجاعی، صادق کرمیار، مرتضی کربلایی‌لو محمد حسین جعفریان (نویسنده شاعر و مستندساز)، احمد نادمی (شاعر)، علی ضیاء (مجری)، ناصر فیض (شاعر)، محمد علی بهمنی (شاعر)، پرویز بیگی حبیب‌آبادی(شاعر)، قادر طراوت‌پور(شاعر)، تعدادی از بازیگران خنده‌بازار، مجید صالحی، حمیدرضا شاه‌‌آبادی (نویسنده)

کد خبر 213255
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز