همشهری آنلاین: فرمانده ارتش انگلیس ضمن هشدار به نخست وزیر این کشور درباره هر گونه مداخله در سوریه می‌گوید این مساله ممکن است با خطر کشیده شدن نیروهای انگلیسی به یک جنگ تمام عیار همراه باشد.

انگلیس

به گزارش شبکه پرس تی وی، به نقل از ساندی تایمز، ژنرال سر دیوید ریچاردز که قرار است ماه جولای از سمت خود کناره گیری کند به مقام‌های نظامی ارشد انگلیس گفت هر گونه اقدامی بر ضد سوریه به بهانه استفاده نیروهای دولتی این کشور از تسلیحات شیمیایی باید در یک مقیاس عظیم اجرا شود که چنین اقدامی توصیه نمی‌شود.

وی هشدار داد :«حتی با ایجاد یک منطقه امن بشردوستانه نیز چنین اقدامی به منزله اجرای یک عملیات نظامی مهم بدون همکاری مردم سوریه به شمار می‌رود. ما باید در سوریه برای آغاز جنگ آماده شویم.»

ریچاردز افزود دیوید کامرون باید به میزان زیادی محتاطانه عمل و بررسی کند که حتی اگر نیروهای دولتی سوریه در مقابله با شورشیان ضد دولتی دست به حملات شیمیایی زده باشند نیز آیا مداخله در سوریه اقدامی معقول است یا نه.

هشدار وی در پی اظهارات روز جمعه (۶ اردیبهشت) کامرون مطرح شد که نگرانی‌هایی را درباره وقوع سناریویی مشابه عراق در سوریه به دنبال داشت.

کامرون با تایید بر این‌که شواهد و مدارک کافی که نشان‌دهنده استفاده نیروهای دولتی سوریه از تسلیحات شیمیایی بر ضد تروریست‌ها باشد در اختیار دارد، دمشق را به استفاده از این تسلیحات و «ارتکاب جنایات جنگی» متهم کرد.

دولت انگلیس اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد در نمونه خاک مناطق نزدیک دمشق که از سوی آژانس جاسوسی این کشور ( ام آی ۶) به طور قاچاقی از سوریه خارج شده بود آثار استفاده از عامل اعصاب سارین به چشم می‌خورد.

با این وجود لندن افزود مشخص نیست که آیا تروریست‌های سوریه از این تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند یا نیروهای دولتی این کشور.

این در حالی است که سوریه ضمن رد ادعاهای غرب درباره استفاده نیروهای دولتی از تسلیحات شیمیایی بر ضد تروریست‌ها می‌گوید عکس این قضیه درست است چرا که تعدادی از نیروهای ارتش سوریه در اثر حملات شیمیایی شورشیان ضد دولتی جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 211667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز